در واکنش به شبهات مطرح شده صادر شد؛

بیانیه مجمع اصلاح طلبان استان خراسان

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۷:۰۴:۴۴
کد خبر: ۴۸۵۵۹۴
بیانیه مجمع اصلاح طلبان استان خراسان
مجمع اصلاح طلبان استان خراسان با صدور بیانیه ای نسبت به اظهارات و برچسب زنی هایی که در روز های اخیر صورت گرفته است واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در شرایطی که اغلب نمایندگان، لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد را نوعی تضییع حق به ویژه نقض حقوق شهروندی می دانند، برخی واکنش های در خور توجهی نسبت به این موضوع داشته اند به گونه ای که در اظهارات آنها علی مطهری و میزبان برگزاری این مراسم مقصر جلوه داده شده است. 

در این راستا بیانیه و توضیح دبیر کل مجمع اصلاح طلبان خراسان رضوی در مورد اتفاقات روز اربعین در اختیار خبرگزاری برنا قرار گرفت که به شرح زیر است: 

به نام خدا
 
متاسفانه عده ای با طرح شبهات و مطالب خلاف واقع سعی دارند از عمق اتفاقات و رفتارهای  ناگوار صورت گرفته در مراسم عزاداری امام حسبن (ع) در روز اربعین ، خصوصا آنچه با مهمانان حضرتش شد بکاهند.من یقین دارم آنچه رخ داده مسئله ی حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان نیست بلکه مسئله اصلاح طلبان و حامیان دولت و مسئله دولت روحانی است به این جهت لازم می دانم اعلام نمایم :

 

1- حزب مجمع مشورتی حزبی قانونی ودارای مجوز است که درخواست مجوز حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان بتاریخ 94/06/16 در کمیسیون ماده 10 احزاب در وزارت کشوز مطرح و مورد موافقت قرارگرفته و طی نامه شماره 2/14537 مورخ 94/08/04 به استانداری محترم خراسان رضوی اعلام شده است . هم چنین کنگره حزب در اوایل دی ماه 94 برگزار گردیده است.

 

2-مکاتبات و اقدامات لازم برای جلسه سخنرانی دکتر علی مطهری با معاونت محترم سیاسی وامنیتی استانداری خراسان رضوی و فرمانداری مشهد درمورد مراسم عزاداری روز اربعین در زمان لازم انجام شده و موارد (حتی قرارداد تالار رازی) برای دفتر دکتر مطهری فکس شده است.

 

3- از ابتدای گفتگوی ما با جناب دکتر مطهری توافق گردید سخنرانی صرفاً پیرامون قیام عاشورا و امام حسین ( ع ) انجام شود و حتی عنوان سخنرانی و مراسم را شخص آقای دکتر مطهری با موضوع : "امام حسین و اصلاح امت " تعیین نمودندکه همین عنوان در دعوتنامه درج شده است.

 

4- هیچ برنامه سیاسی در دستور جلسه مطرح نبوده و کلیپ آماده شده برای پخش درمراسم قبل از سخنرانی دکتر مطهری جهت استحضار هم اندیشان محترم در ذیل ارائه میگردید تا همگان بدانند که اصلاح طلبان بدنبال به خدمت گرفتن دین برای اهداف سیاسی خودنبوده و نیستند.

 

5-برنامه تدوین شده برای جلسه سخنرانی، شامل : قرائت قران  -سرود جمهوری اسلامی--صلوات خاصه امام رضا ( ع)- مداحی وذکر مصیبت -خوش آمد گویی دبیرکل - پخش کلیپ اربعین ،دکتر علی مطهری -سخنرانی دکتر مطهری بمدت یک ساعت - هدایت میهمانان جهت اقامه نماز جماعت به مسجد امام صادق-صرف نهار در مرکز رفاهی دانشگاه علوم پزشکی (که در اختیاربخش خصوصی است) بوده است.

 

6-اینکه یکی ازنمایندگان مردم مشهدادعا نموده است که مقام قضائی ازبرگزارکنندگان مواردی راخواسته است رعایت کنندتامراسم برگزارشود. کذب محض است. هیچگونه پیامی ازسوی مقامات قضائی دریافت نکردیم.بطورقطع اگرازدغدغه های مقام قضائی مطلع بودیم درجهت رفع آن اقدام میکردیم.

 

                    بتول گندمی
  دبیرکل مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی

 

 

نظر شما