نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با برنا:

امور زنان از دغدغه‌های اصلی مسوولین و مجلس است

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۹:۵۱:۰۴
کد خبر: ۴۸۶۶۴۴
امور زنان از دغدغه‌های اصلی مسوولین و مجلس است
سلحشوری گفت: مسئله زنان همواره از دغدغه‌های مسوولین کشور بوده و در مجلس نیز اهمیت فراوانی داشته است. ما فراکسیون زنان را تشکیل داده و سعی کردیم به شکل فعال در این زمینه حضور داشته باشیم.

«پروانه سلحشوری» نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید به دنبال روز 25نوامبر (5آذر) و گرامی داشت روز جهانی  «نه به خشونت علیه زنان» در گفت‌وگو با خبرنگار  پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: مسئله زنان همواره از دغدغه‌های مسوولین کشور بوده و در مجلس نیز اهمیت فراوانی داشته است. ما فراکسیون زنان را تشکیل دادیم و سعی کردیم به شکل فعال در این زمینه حضور داشته باشیم. 

او افزود: امروز بیش از 70درصد کرسی‌های دانشگاه را دختران ایرانی گرفته‌اند. این در حالی است که شاید سالها قبل دختران کشورمان مخصوصا آن‌هایی که ساکن شهرستان‌ها بودند به دلیل مسائل و مشکلات در مسافت و  در دسترس نبودن دانشگاه در محل زندگی و بسیاری دیگر از مشکلات فرهنگی و قومی از تحصیل عالی محروم می‌شدند.

نماینده تهران با تاکید بر اینکه «باید پژوهش دقیقی از میزان آسیب بر زنان در کشور انجام شود»، گفت: با به دست آوردن آمار دقیق از زنان آسیب دیده و مورد خشونت واقع شده، می‌توان به صورت ریشه‌ای در مقابل خشونت علیه زنان ایستاد.

سلحشوری در خاتمه با بیان اینکه «خشونت علیه زنان تنها جسمی نیست بلکه جنبه‌های روانی، اقتصادی، اجتماعی و ... دارد»، گفت: آسیب های ناشی از خشونت علیه زنان تنها به برخوردهای فیزیکی محدود نمی‌شود، بلکه باید ابعاد روانی آن و در نتیجه تاثیری که در سطح جامعه می‌گذارد توجه شود. جامعه سالم به زنان و مادران سالم نیاز دارد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز