انتقال گاز شیرین به خط لوله سراسری از فاز ۱۸افزایش یافت

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۸:۵۷:۲۴
کد خبر: ۴۹۲۲۱۲
انتقال گاز شیرین به خط لوله سراسری از فاز ۱۸افزایش یافت
پس از دریافت گاز از سکوی B ١٨ پارس جنوبی با ظرفیت ٥٠٠ میلیون فوت مکعب در روز و ارسال آن به پالایشگاه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، صدور گاز شیرین از این پالایشگاه به خط لوله سراسری افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما "، فرآیند دریافت گاز از سکوی B ١٨ پارس جنوبی و در ادامه شیرین‎‌سازی و ارسال آن به خط لوله سراسری طی چند روز اخیر صورت گرفته و بر این اساس، صدور گاز شیرین از پالایشگاه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی به خط لوله سراسری افزایش یافته است.

با استفاده از گاز سکوی B ١٨ پارس جنوبی، روزانه حدود ٥٠٠ تن اتان و ٢٠ هزار بشکه میعانات گازی به تولید محصولات این فازها افزوده شده و با بهره‎برداری از این سکو، مجموع برداشت بخش فراساحل این فازها به حدود ٤٣ میلیون متر مکعب در روز افزایش می‎یابد.

براساس گزارش شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC)، سکوی B ١٨ پارس جنوبی مردادماه امسال نصب شده بود. انتقال گاز از این سکو با خط لوله ٣٢ اینچ به پالایشگاه این فازها پس از تکمیل خط لوله دریایی درون میدانی این سکو صورت گرفته است.

بخشی از فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی در دی ماه ١٣٩٣ راه اندازی شده بود و از زمان شروع راه اندازی مرحله‌ای این فازها، تا نیمه نخست آذرماه امسال، حدود ١٢،٥ میلیارد متر مکعب گاز، ٩،٥ میلیون بشکه میعانات گازی، ٢٦٠ هزار تن اتان و حدود ٣٠٠ هزار تن پروپان و بوتان تولید شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز