معاون ارشد مدیرعامل شرکت "او ام وی" اتریش:

شرکت اتریشی آماده سرمایه گذاری در ایران است

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۵:۵۲:۵۱
کد خبر: ۴۹۲۵۶۳
شرکت اتریشی آماده سرمایه گذاری در ایران است
معاون ارشد مدیرعامل شرکت "او ام وی "اتریش از مطالعه چند میدان نفتی ایران خبر داد و گفت: این شرکت علاقمند به سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، "اروین کارول" با بیان این که شرکت او‎ام‎وی (OMV) مایل به سرمایه گذاری در پروژه‌های نفتی ایران است، تصریح کرد: اگر مطالعات این میدان‌ها به نتیجه مثبتی برسد سرمایه‌گذاری در آن‌ها را جزو اواویت‌های کاری خود قرار می‌دهیم.

معاون ارشد مدیرعامل شرکت او ام وی اتریش با بیان این که باید به چارچوب قراردادهای جدید نفتی ایران نگاهی تازه داشت، تاکید کرد: این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به این که شرکت او ام وی ٦ ماه پیش، یادداشت تفاهمی با ایران امضا کرده است، یادآور شد: برنامه این شرکت امضای یادداشت تفاهم جدید با شرکت ملی نفت ایران است که مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.

مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و او ام وی اردیبهشت ماه امسال قرارداد پروژه مطالعه مشترک «توان هیدروکربوری تله‌های مرتبط با گنبدهای نمکی در نواحی شرق زاگرس و خلیج فارس» را امضا کردند که سید صالح هندی، مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت مدت زمان اجرای این مطالعه مشترک را دو سال اعلام کرده بود.

کارول درباره اعلام آمادگی شرکت او ام وی، برای توسعه میدان نفتی «بند کرخه» و «چشمه‌خوش» و رسیدن به توافق احتمالی در این زمینه نیز گفت: ما هم اکنون در تلاش هستیم که یادداشت تفاهم یادشده را به مرحله بعد گسترش دهیم.

وی در ادامه با بیان این که ایران و اتریش می‌توانند در مقیاس گسترده‌ای در مورد بهره‌وری انرژی با یکدیگر همکاری داشته باشند، افزود: ما تاکنون در اتریش و کل اروپا، به برنامه‌های مبتنی بر بهره‌وری انرژی پرداختیم. درواقع می توانیم این برنامه‌ها را به عنوان سرمایه‌گذاری در ایران اجرایی کنیم و در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

معاون ارشد مدیرعامل شرکت او‎ام‎وی اتریش در خاورمیانه و آفریقا ظرفیت همکاری ایران و اتریش را بالا دانست و افزود: از آنجایی که دو کشور سال‌هاست روابط نزدیکی با یکدیگر دارند بنابراین فکر می کنم ظرفیت بسیاری برای همکاری ایران و اتریش در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

 

نظر شما