موگرینی:

اتحادیه اروپا مانع تاثیرگذاری ترامپ بر برجام می شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۰۹:۰۲:۴۵
کد خبر: ۴۹۴۰۹۱
اتحادیه اروپا مانع تاثیرگذاری ترامپ بر برجام می شود
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: به نفع آمریکاست که توافق هسته ای با ایران ادامه یابد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در گفتگو با نشریه وال استریت جورنال ضمن تشریح چشم انداز همکاری های میان آمریکا و اروپا برغم نگرانی برخی مقامات کشورهای اروپایی نسبت به تاثیرات ناگوار احتمالی سیاست های ترامپ بر روابط آمریکا با این کشورها گفت: به نظر او زمینه های مشترک فراوانی برای همکاری های نزدیک میان آمریکا و این کشورها از جمله بحران زدایی، مقابله با تروریسم و تشکیلات قاچاق مهاجران وجود دارد.

وی افزود: این علائق مشترک دولت تازه آمریکا را به سمت همکاری های نزدیک با کشورهای اروپایی از جمله موضوع اجرای کامل توافق هسته ایران سوق خواهد داد.

موگرینی با تاکید براینکه هیچ امکانی برای بازگشایی پرونده هسته ای و از سرگیری مذاکرات دوجانبه میان ایران و آمریکا وجود ندارد،تصریح کرد:ادامه پایبندی و اجرای کامل توافق نامه هسته ای به نفع آمریکا خواهد بود وبه نظر میرسد ترامپ خط مشی سیاسی خود را براساس منافع آمریکا پایه گذاری خواهد کرد.

وی آشکارا با اشاره به این که انتظار ترامپ مبنی برگرفتن امتیازات تازه ای از ایران در رابطه با توافقنامه هسته ای عملا غیرممکن خواهد بود ،افزود: این یک توافقنامه بین المللی حاصل شده درچهارچوب سازمان ملل است و هیچ راهی برای این که چنین توافقی بطور دوجانبه بازگشایی و اجرا شود وجود ندارد.

موگرینی یکی از پیآمد های ترک این توافقنامه ازسوی آمریکا را رویارویی و برخورد آمریکا با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه که در جهت تضمین این توافقنامه تلاش کرده ذکر کرد و چنین رویکردی ازسوی ترامپ را مغایر با ادعاهای او مبنی بر این که خواهان روابط گرم تری با روسیه است دانست.

 

نظر شما