آرمین در گفتگو با برنا:

ناگفته های هاشمی کم کم به دستمان می رسد/ بلوغ سیاسی مردم پاسدار جریان اصلاحات است/ اولویت هاشمی حفظ نظام بود

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۰۹:۵۸:۱۹
کد خبر: ۵۰۴۵۵۹
ناگفته های هاشمی کم کم به دستمان می رسد/ بلوغ سیاسی مردم پاسدار جریان اصلاحات است/ اولویت هاشمی حفظ نظام بود
نماینده مردم تهران در مجلس ششم گفت: قطعا اصلاحات یکی از اصلی ترین ستون های خود را از دست داد و نمی توان در این تردید کرد اما من فکر می کنم بیش از هر چیز بلوغ سیاسی مردم است که می تواند پاسدار جریان اصلاحی باشد.

محسن آرمین فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم در مورد شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی رفسنجانی سیاستمداری نبود که مخصوص یک دوران باشد، او سیاستمداری برای دوران های مختلف چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن بود.

وی ادامه داد: واقعیت آن است که در بین مسوولین کسی را به اندازه آقای رفسنجانی صادق به امام و انقلاب نمی بینم. یعنی اولویت  و ملاک ایشان در همه کنش های سیاسی، طی ادوار مختلف یکسان بود و آن حفظ مصلحت انقلاب و نظام بود و تلخ ترین و سخت ترین جفاها و ناملایمات را هم بر همین اساس بود که تحمل می کرد.

آرمین با تاکید بر این نکته که هاشمی مردانه بر اصل حفظ نظام ایستادگی کرد گفت:  آنچه هاشمی رفسنجانی را از دیگر شخصیت ها متمایز می کرد آن بود که در سنین پیری هم خواهان تحول بود. انسان وقتی به پیری می رسد نه توان تحول دارد و نه شجاعت آن را اما آیت الله هاشمی رفسنجانی هم توان تغییر داشت و هم شجاعتش را.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی وقتی احساس می کرد دموکراسی و مردم سالاری، اصلی است که می تواند انقلاب و نظام را حفظ کند پای این اصل ایستاد و هر هزینه ای که لازم بود به خاطر این اصل پرداخت کرد.

وی گفت: آیت الله صندوقچه اسرار نظام و انقلاب بود که از میان ما رفت اما من مطمئنم ایشان تا سالها حرف ها و ناگفته های فراوانی برای ما خواهد داشت، که کم کم به دستمان می رسد.

آرمین در مورد آینده اصلاحات بعداز هاشمی رفسنجانی گفت: قطعا اصلاحات یکی از اصلی ترین ستون های خود را از دست داد و نمی توان در این تردید کرد اما من فکر می کنم بیش از هر چیز بلوغ سیاسی مردم است که می تواند پاسدار جریان اصلاحی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز