در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی در دانشگاه آزاد عنوان شد؛

پیام رهبر انقلاب برای آیت الله هاشمی بی نظیر بود/ تشییع آیت الله هاشمی پس از امام(ره) باشکوه ترین بدرقه بود

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۶:۳۵:۵۵
کد خبر: ۵۰۴۹۱۳
پیام رهبر انقلاب برای آیت الله هاشمی بی نظیر بود/ تشییع آیت الله هاشمی پس از امام(ره) باشکوه ترین بدرقه بود
مراسم ارتحال یار دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری و رییس هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در مسجد پیامبر اکرم دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی از یاران دیرین آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم ارتحال ایشان در دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خود یکی از یادگاری های ارزشمند و گرانقدر آیت الله هاشمی رفسنجانی است.


وی در ادامه سخنانش با اشاره به مراسم باشکوه تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آنچه دیروز در مقابل دانشگاه تهران خیابان انقلاب و خیابان های اطراف مشاهده کردیم نشان داد بعد از تشییع پیکر امام خمینی (ره) ایشان رتبه دوم را از نظر حضور جمعیت میلیونی مردم به خود اختصاص داد که این جنبه کمی این مراسم را نشان می دهد اما  از نظر کیفیت نیز باید بگوییم نکته حائز اهمیت این است که از همه اقشار و نهادها و طبقات در این مراسم حضور یافتند حتی از نقاط مختلف ایران برای تشییع این مبارز انقلابی آمده بودند.


اکرمی با اشاره به پیام رهبر انقلاب برای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: پیام ایشان 50 نکته داشت، پیامی بی نظیر و بی مانند که از طرف رهبر معظم انقلاب بعد از امام خمینی (ره) برای هیچ شخصیتی اینگونه صادر نشده بود.


رهبر انقلاب در این پیام گفتند: رفاقت 59 سال با ایشان داشتند یعنی بالای نیم قرن، آن هم پیمان اخوت و برادری در بین الحرمین کربلای حسین بن علی(ع) در فراز و نشیب ها بستند. معصوم بزرگوار ما می گویند اگر می خواهید جایگاه و شخصیت افراد را بشناسید در فرازها و نشیب ها بشناسید. 


وی با اشاره به خاطرات خود از آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: من به عنوان یک طلبه در سومین سال طلبگی ام در قم وارد خانه امام خمینی (ره) شدم و دیدم یک سرباز با لباس سربازی در مقابل امام نشسته و چقدر محکم و قوی با امام مباحثه و مناظره می کند. امام این صحبت ها را می شنید و به آنها پاسخ طولانی می داد. پرسیدم فردی که لباس سربازی بر تن دارد کیست؟ گفتند ایشان شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی است. (سال 1343) از آن موقع تا به حال مرحوم هاشمی رفسنجانی فعالیت خود را در برهه های مختلف انقلاب از جمله دوران دفاع مقدس 18 سال خطبه نماز جمعه و نویسندگی کتاب تفسیر راهنما آن هم از زندان را شروع کرد و بعد از پیروزی انقلاب همه فعالیت هایش را به کمال رساند. 


حجت الاسلام اکرمی در ادامه آیت الله هاشمی رفسنجانی را در حوزه علمیه قم شاگرد اساتیدی همچون آیت الله بروجردی، امام خمینی، آیت الله علامه طباطبایی، استاد محقق داماد و .... برشمرد و تصریح کرد: دوره تحصیلی او یکی از زیباترین دوران حوزه علمیه قم بود که همراه با درایت و هوش وافر ایشان که بذر اولیه اش از آن زمان پاشیده شده بود بعد از انقلاب به صحنه می آید و زیر بار مسئولیت شورای انقلاب، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان و جنگ تحمیلی و ... می رود. او در دوران دفاع مقدس شجاعانه ایستاد و نقشی مسئولیت پذیر را در دوران جنگ ایفا کرد.


وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی فقط انقلابی و سیاسی نبود بلکه یک مدیر در صحنه های مختلف بود و این که مقام معظم رهبری می گوید هیچ کس برای من هاشمی نمی شود، خدا می داند که سر سوزنی مبالغه نبوده است. 


وی در پایان سخنان خود خطاب به مسوولین دانشگاه آزاد توصیه کرد: یکی از پایان نامه های دانشگاهی را در مورد مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی انتخاب کنید. باید دید این همه استقبال و رأی برای او و آمدن مردم از سراسر کشور برای این مراسم چرا صورت گرفت؟ قرآن می گوید کسانی که ایمان دارند و به خدا و نبوت و امامت و انقلاب اسلامی یقین دارند خداوند محبت و حب آنها را در دل ها می اندازد و مردم ایران با این حرکت نشان دادند که مردم باشعور و باشرفی هستند و هنگامی که باید ادای وظیفه کنند در صحنه حضور می یابند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز