سایت خبری نوشت؛

برقراری خط کشتیرانی کانتینری میان ایران و فرانسه

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۰:۳۳:۲۷
کد خبر: ۵۱۰۳۳۲
برقراری خط کشتیرانی کانتینری میان ایران و فرانسه
سایت خبری دریایی سی ترید در خبری از برقراری خط کانتینری جدید میان بنادر ایرانی و مناطق داخل سرزمینی فرانسه و بندر لاهاور این کشور از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)، سی ترید نوشت: پیش از اعمال تحریم ها علیه ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بین سال های 2006 تا 2009، یک سرویس هفتگی کانتینری میان بندر لاهاور فرانسه و بنادر ایرانی برقرار بود که به دلیل اجرایی شدن تحریم ها، این سرویس از ادامه کار بازماند.

خط کانتینری جدید از سوی شرکت حافظ دریا به عنوان شرکت کانتینری تابعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(IRISL) از ماه فوریه راه اندازی می شود.

پیش بینی می شود زمان حمل کالا از بندر لاهاور تا بندر عباس 19 روز به طول انجامد. این سرویس از بندر عباس آغاز شده و بنادر عسلویه، امام خمینی، بوشهر و خرمشهر در ایران و همچنین بندر عراقی ام القصر را تحت پوشش دارد.

این سرویس همچنین در طول مسیر در بنادر مالتا، خور فکان، جبل علی، کینگانگ، شانگهای، نینگبو، یانتیان و کلانگ توقف خواهد داشت.

ژان مارک پلتیر، مدیر خطوط کشتیرانی کانتینری شرکت ورمز سرویسز فرانسه ( Worms Services) با اشاره به فرصت خوبی که با برقراری این خط در اختیار صادرکنندگان و واردکنندگان فرانسوی قرار می گیرد، اظهار داشت: ایران با 80 میلیون جمعیت بازار مناسبی برای بخش های گوناگون از جمله داروسازی، محصولات کشاورزی (نظیر خمیر شیر و غیره)، محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات برقی و در عین حال در بخش اتومبیل و صنعت نفت وگاز محسوب می شود.

وی همچنین افزود: در شرایطی که آهنگ سرعت تجارت جهانی با بازیگران آسیایی رو به کاهش است، بازار ایران با پتانسیل بالای خود از نقاط قوت تجارت جهانی محسوب می شود.

طبق برنامه ریزی های منظم ، سه شنبه هر هفته عملیات بارگیری کشتی برای این سرویس در بندر لاهاور فرانسه و توسط شرکت Générale de Manutention Portuaire انجام می پذیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز