افت ۱۰۱۴ واحدی شاخص کل بورس

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۵:۲۱:۵۸
کد خبر: ۵۱۰۵۸۵
افت ۱۰۱۴ واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل بورس امروز (سه شنبه) پس از بازگشایی نماد بانک ملت، کاهشی شدید را تجربه کرد و با 1014 واحد افت به 78 هزار و 249 واحد عقب نشینی کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بر پایه پیش بینی ها بازگشایی نمادهای متوقف شده بانکی، تاثیری منفی بر بورس بر جای گذاشت به گونه ای که شاخص کل پس از بازگشت نماد بانک ملت با کاهشی کم سابقه روبرو شد.

در معاملات امروز، بیش از یک میلیارد و 175 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 786 میلیارد ریال در 57 هزار و 318 نوبت خرید و فروش شد.

بیشتر شاخص های بازار سرمایه امروز با کاهش روبرو شدند، به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 355 واحد، شاخص آزاد شناور 1372 واحد، شاخص بازار اول 1074 واحد، شاخص بازار دوم 167 واحد و شاخص 30 شرکت برتر 89 واحد کاهش یافت.

در مقابل، شاخص کل (هم وزن) 31 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) 25 واحد رشد کرد.

نمادهای وبلمت (بانک ملت)، فارس (هلدینگ خلیج فارس)، پارسان (نفت وگاز پارسیان) و شفن (پتروشیمی فناوران) در معاملات امروز، بیشترین تاثیر منفی را داشت اما خساپا (سایپا) و خودرو (ایران خودرو) تاثیر مثبت بر شاخص بر جای گذاشت.

بیشترین رشد قیمت در معاملات امروز به توسعه شهری توس گستر، حق تقدم توکافولاد، حق تقدم فیبر ایران و سرمایه گذاری ساختمان ایران تعلق داشت.

حق تقدم سیمان مازندران، بانک ملت، حق تقدم کارخانه های قندقزوین، حق تقدم سرمایه گذاری مسکن و گلوکوزان نیز با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.

 

نظر شما