امروز؛

چهارمین جلسه کمیسیون نظارت مجمع برگزار شد

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۵:۲۹:۵۴
کد خبر: ۵۱۰۵۹۱
چهارمین جلسه کمیسیون نظارت مجمع برگزار شد
چهارمین جلسه کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست دبیر این مجمع تشکیل و موادی از برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزاشر گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محسن رضایی در ابتدای این جلسه با تاکید بر ضرورت جهت گیری شفاف برنامه های پنج ساله توسعه کشور گفت: باید گام های روشنی مطابق برنامه ششم توسعه برداشته و مشخص شود که با اجرای این برنامه در پنج سال آینده چه اتفاقی در کشور روی می دهد و مردم شاهد چه تحولی در حوزه اقتصادی و معیشت خود خواهند بود.

وی به برخی مواد بررسی شده از لایحه برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: ایجاد شغل در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از یک سو موجب صرفه جویی در بودجه عمومی و از سوی دیگر موجب افزایش درآمد دولت است.

در این جلسه که با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، غلامحسین محسنی اژه ای ، محمدرضا باهنر، سید مرتضی نبوی، محمد جواد ایروانی ،مجیدانصاری، محمدجعفرمنتظری، حمید رضا حاجی بابایی رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم، داود دانش جعفری، اصغر واعظی، حسین مظفر، احمد وحیدی، عادل آذر و داود محمدی برگزارشد، مغایرت های مواد ٨٣، ٨٤، ٩٤، ٩٧، ١١٢ و ١١٨ برنامه ششم توسعه که به تصویب مجلس رسیده است با سیاست های کلی نظام مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه بند د ماده ١١٨ با اکثریت آرا مغایر با بند ١٦ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تشخیص داده و حذف شد.

به دلیل طولانی شدن مباحث مقرر شد، ادامه بررسی مغایرت های برنامه ششم با سیاست‌های کلی نظام در جلسات آتی کمیسیون نظارت مجمع در روز شنبه پیگیری شود.

 

نظر شما