رویترز نوشت؛

رکورد‌شکنی بهای نفت

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۰۸:۰۷:۳۲
کد خبر: ۵۲۴۷۶۹
رکورد‌شکنی بهای نفت
بهای جهانی طلای سیاه در ساعات اخیر سیری صعودی را تجربه کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بهای جهانی نفت در نخستین ساعات روز چهارشنبه به بالاترین سطح در 7 هفته اخیر رسید. خوشبینی اوپک در خصوص کاهش نفت مازاد در بازار در پی اجرای موفقیت‌آمیز توافق نفتی این سازمان با کشورهای غیر عضو، مهمترین دلیل افزایش بهای جهانی طلای سیاه در ساعات اخیر به شمار می‌رود.

امروز صبح بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) برای تحویل در ماه آوریل با 18 سنت افزایش به 54 دلار و 51 سنت رسید. نفت پایه آمریکا روز گذشته 66 سنت (1.2 درصد) افزایش را تجربه کرده بود. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) نیز با 24 سنت افزایش، 56 دلار و 90 سنت معامله شد. برنت دیروز صعودی 0.9 درصدی را پشت سر گذاشته بود.

به باور تحلیلگران، چند روز آینده برای بهای جهانی نفت بسیار حیاتی است؛ چرا که خط مشی آتی بهای جهانی طلای سیاه و تعیین روند افزایشی و یا کاهشی آن در روزهای آتی تعیین خواهد شد. روز گذشته اوپک از پایبندی بیش از 90 درصدی اعضایش به توافق کاهش تولیدات که سال گذشته به امضا رسید خبر داد.

این در حالی است که بهای جهانی طلا صبح روز چهارشنبه ساعاتی کم‌نوسان را تجربه می‌کند. سرمایه‌گذاران در انتظار دریافت نشانه‌هایی از بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در این کشور هستند؛ موضوعی که می‌تواند بر افزایش یا کاهش بهای جهانی طلا تأثیرگذار باشد.

هم‌اکنون هر انس طلا بدون تغییر نسبت به ساعات پایانی معاملات روز گذشته، 1236 دلار معامله می‌شود. فلز زرد روز گذشته نزولی 1 درصدی را تجربه کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز