جابری انصاری در دیدار رییس مجلس سنای ماداگاسکار:

کشورهای آفریقا با رنج مردم فلسطین آشنا هستند

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۲۰:۰۱:۲۳
کد خبر: ۵۲۵۲۷۲
کشورهای آفریقا با رنج مردم فلسطین آشنا هستند
هونوره راکوتومانانا رئیس مجلس سنای ماداگاسکار که برای شرکت در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در راس هیئتی به تهران سفر کرده است با حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رییس مجلس سنای ماداگاسکار، حمایت از آرمان فلسطین را گفتمان غالب در آفریقا دانست و افزود: مردم فلسطین از اشغالگری و تجاوز رنج می برد و هدف نهایی همه کشورها باید کمک به ملت فلسطین در جهت نیل به استقلال باشد.

وی رجوع به آراء مردم فلسطین و اعمال حق تعیین سرنوشت از سوی آنان را تنها راه منطقی و دموکراتیک برای پایان دادن به مشکل فلسطین برشمرد و حمایت از مردم فلسطین را نه فقط مربوط به کشورهای اسلامی بلکه وظیفه کل جهان دانست.

رییس مجلس سنای ماداگاسکار که در راس هیئت بلندپایه پارلمانی، سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرده است در این دیدار درباره توسعه همکاریهای دوجانبه نیز گفتگو کرد.

جابری انصاری نیز در این دیدار ضمن تقدیر از مشارکت هیئت عالیرتبه ماداگاسکار در کنفرانس فلسطین، مسئله فلسطین را یک مسئله جهانی دانست و افزود: کشورهای آفریقا که دهه ها درد و رنج ناشی از استعمار را تحمل کرده اند، با رنج مردم فلسطین آشنا هستند.

جابری انصاری با اشاره به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و گسترش شهرکهای صهیونیستی با بکارگیری تروریسم سازمان یافته و تحمیل کوچ اجباری به فلسطینیان، اظهار داشت: متاسفانه بدلیل تداوم شهرک سازی، سرزمین یک ملت در یک روند طولانی، بلعیده شده و عملا مردم فلسطین نتوانسته است با پایان دادن به اشغال به حقوق مشروع خود دست یابد.

معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه حمایت از آرمان فلسطین را مسئولیت همه کشورها برشمرد و کنفرانس تهران را تلاشی در این مسیر عنوان کرد.

جابری انصاری همچنین بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی و ماداگاسکار تاکید کرد.

 

نظر شما