در جلسه امروز پارلمان؛

شرایط توسعه فضای سبز شهرداری‌های شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر مشخص شد

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۰:۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۴۵۱۶۷
شرایط توسعه فضای سبز شهرداری‌های شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر مشخص شد
نمایندگان مردم در خانه ملت وزارت جهاد کشاورزی را مکلف به عملیات بیابان زدایی حداقل ۳۰۰ هزار هکتاری در زیست بوم‌های حساس و مناطق بحرانی برای مقابله با پدیده گرد و غبار کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره لایحه هوای پاک با ماده 24 این لایحه با 140 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 24 لایحه مذکور آمده است که وزارت جهادکشاورزی(سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری) مکلف است علاوه بر اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی مقرر، جهت مهار کانونهای مستعد بیابان‌زایی و تولید رخداد گردوغبار در داخل کشور رأساً یا با مشارکت مردم، دستگاههای اجرائی محلی و سازمان‌های بین‌المللی با رعایت اصل 77 قانون اساسی و سازمان‌های مردم نهاد داخلی، سالانه حداقل معادل سیصدهزار هکتار نسبت به اجرای اقدامات مقابله با  پدیده گرد و غبار با اولویت عملیات بیابانزدایی در مناطق بحرانی و کانونها و زیست‌بوم‌های حساس اقدام کند. دولت مکلف است اعتبارات مورد نیاز برای اجرای عملیات موضوع این ماده را هرساله در بودجه‌های سالانه منظور نماید.

 

نظر شما