واعظی:

حدود ۱۲۸ هزار نرم افزار بومی ۲ سال گذشته نوشته شد

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۲۰:۰۸:۰۴
کد خبر: ۵۴۵۴۵۳
حدود ۱۲۸ هزار نرم افزار بومی ۲ سال گذشته نوشته شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ۲سال گذشته حدود ۱۲۸ هزار نرم افزار بومی نوشته شد،اکنون در داخل کشور ۹۴ درصد مردم از نرم افزار های داخلی و فقط ۶ درصد از نرم افزارهای خارجی استفاده می کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمود واعظی در جمع خبرنگاران در طبس گفت: خوشبختانه شاهد این هستیم، بسیاری از نرم افزارهای داخلی و بومی به کشورهای مختلف صادر می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته استارت آپ های بسیار زیادی در سراسر کشور تشکیل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سئوالی در باره تمهیدات وزارت ارتباطات در خصوص جلوگیری از جوسازی های احتمالی در آستانه انتخابات در فضای مجازی گفت: این وظیفه و ماموریت وزارت ارتباطات نیست، بخشی از این مساله اگر امنیتی باشد به دستگاه های امنیتی و برخی مربوط به قوه قضاییه و لذا بخش های مختلف دارد.

وی افزود: کمیته هایی در همین راستا در وزارت کشور، قوه قضاییه و شورای نگهبان تشکیل شده است و مساله را رصد می کنند، همینطور که در فضای واقعی کشور نباید تهمت و تخریب باشد در فضای مجازی نیز نباید این اتفاق بیفتد و این کار دنبال می شود.

واعظی در ادامه بیان کرد: ما زیرساخت ها را برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک فراهم کردیم و شبکه ملی اطلاعات بستر بسیار خوبی است و امتحان خود را پس داده است از جمله اینکه سرشماری در کشور را در بستر شبکه ملی داشتیم.

وی ادامه داد: به وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام کردیم که از نظر زیرساخت برای برگزاری الکترونیکی انتخابات مشکلی نداریم به هر حال تصمیم با وزارت کشور و شورای نگهبان است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ما کارهای مختلفی قرار است انجام دهیم از جمله به دنبال راه اندازی دولت الکترونیک هستیم و دوم اینکه حدود ۹۰ درصد روستا های بالای ۲۰ خانوار را به اینترنت متصل کنیم. وی تاکید کرد: برنامه توسعه ای در دست اقدام است که در آن پهنای باند داخلی کشور از ۶ هزار و ۸۰۰ به بالاتر از ۱۰ هزار در آینده نزدیک گسترش پیدا می کند و فاز سوم شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری می رسد.

واعظی گفت: در شهرستان طبس شبکه ای وجود دارد که هم راجع به شبکه انتقال آن و هم شبکه پهن باند این مقدار افزایش پیدا کرد و نسل سه و چهار اینترنت در شهرستان آمده و خود این امر باعث می شود علاوه بر مردم برای استفاده روزمره بسیاری از کسب و کارهای الکترونیکی در این بستر می تواند انجام شود. شهر طبس در ۲۷۰کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز