هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور در اطلاعیه شماره ۳ خود اعلام کرد؛

مهلت ۴ روزه برای دریافت اعتراض ردصلاحیت‌شدگان انتخابات شوراها

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۲:۴۴:۰۵
کد خبر: ۵۴۶۲۸۲
مهلت ۴ روزه برای دریافت اعتراض ردصلاحیت‌شدگان انتخابات شوراها
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در اطلاعیه شماره 3 خود اعلام کرد کسانی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است، از تاریخ ابلاغ کتبی مراتب رد صلاحیت توسط فرمانداری یا بخشداری به ایشان، 4 روز مهلت دارند که اعتراض خود را به هیات‌های عالی نظارت استان یا شهرستان تسلیم کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این اطلاعیه آمده است:

«شوراهای شهر و شهرداران سراسر کشور باید امانتدار رای، اعتماد، محیط زندگی و اخلاق و فرهنگ مردم باشند».

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به اتمام مهلت رسیدگی هیات‌های اجرایی به سوابق داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا به اطلاع کلیه داوطلبان محترم می‌رساند کسانی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است، از تاریخ ابلاغ کتبی مراتب رد صلاحیت توسط فرمانداری یا بخشداری به ایشان، به استناد تبصره 1 ماده 50 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور 4 روز مهلت دارند که اعتراض خود را به هیات‌های عالی نظارت استان یا شهرستان تسلیم کنند تا هیات‌های مذکور در مهلت قانونی نسبت به بررسی سوابق اقدام و نتیجه را اعلام نمایند.

خاطر نشان می سازد بررسی صلاحیت ها بر اساس مر قانون صورت می گیرد و داوطلبان محترم در صورت بروز هر گونه ابهام می‌توانند مراتب را از طریق هیات‌های عالی نظارت در استان‌ها و یا هیات مرکزی نظارت پیگیری کنند.

امید است با تکیه بر قانون و پرهیز از پیگیری شایعات شاهد رقابتی حماسی برای خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

قانون انتخابات شوراها و آئین‌نامه‌های اجرایی در کانال تلگرام این هیات به نشانی @eshora در دسترس عموم قرار دارد.

 

نظر شما