واعظی:

اموال دولتی به خدمت انتخابات در نخواهند آمد

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۵:۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۴۶۳۴۰
اموال دولتی به خدمت انتخابات در نخواهند آمد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: هرچند نتیجه انتخابات روشن است اما وزارتخانه‌ها تا انتهای انتخابات و علی‌رغم هر نتیجه‌ای در خدمت مردم خواهند بود و اموال دولتی به خدمت انتخابات در نخواهند آمد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، محمود واعظی در چهارمین همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: وزارتخانه‌ها باید تا لحظه آخر به مردم کمک کنند و در انتخاباتی که در پیش‌رو داریم نباید از امکانات دولتی برای تبلیغات استفاده کرد. انتخابات باید اخلاق‌محور باشد و این‌که ستادهای انتخاباتی یا طرفداران احزاب خاص برای اثبات خود به تخریب حزب رقیب بپردازند وضعیت خوبی برای کشور ایجاد نمی‌کند.

وی در همین رابطه افزود: هرچند نتایج انتخابات روشن است اما تا روز آخر استقرار دولت و توجه به نتیجه انتخابات وزارتخانه‌ها به مردم خدمت خواهند کرد و با توجه به شعار دولت، توسعه را تا لحظه آخر دنبال خواهند کرد.

واعظی با بیان این‌که مدیران باید تلاش‌ها و دستاوردهای خود را به اطلاع مردم برسانند، ادامه داد: این انتقاد به وزارت ارتباطات وارد است که تمام دستاوردها و فعالیت‌های مدیران را به اطلاع مردم نرسانده‌ است. این کار تبلیغات نیست بلکه قوت قلب دادن به نظام و مردم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با اقدامات این وزارتخانه، گفت: شبکه انتقال کشور از ۹۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ۱۰ هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده است. همچنین ۹ بانک کشور از ۶۶۴ به ۶۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است و تا هفته‌های آینده ظرفیت ۱۰ هزار گیگابیت بر ثانیه را پر خواهد کرد. همچنین ۳۰ میلیون سیم‌کارت فاقد هویت شناسایی شده‌اند.

وی در همین رابطه افزود: یکی از اهداف این وزارتخانه از شروع کار کاهش شکاف دیجیتال در مناطق محروم، مرزی و روستاها بوده است و اکنون بیش از ۲۷ هزار روستا به شبکه اینترنت مجهز شده‌اند. همچنین بیش از ۳۰ هزار سایت ۳G و ۴G در کشور نصب شده‌اند و اکنون ۹۰۰۰ شهر دارای نسل سوم تلفن همراه هستند که تا پایان کار دولت  تمام این شهرها به این امکان مجهز خواهند شد. همچنین تا پیش از آغاز به کار دولت هیچ کدام از شهرها دارای نسل چهارم تلفن همراه نبوده‌اند که اکنون بیش از ۷۴۲ شهر دارای این امکان هستند. همچنین بیش از ۳۰ درصد روستاهای کشور به زیرمجموعه پست بانک اضافه شده‌اند.

واعظی با اشاره به افزایش باند فرکانس کشور، ادامه داد: تا پیش از آغاز به کار دولت باند فرکانس کشور ۲۶.۵ مگاهرتز بود که اکنون به ۱۱۰ مگاهرتز افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اشتغالزایی این حوزه نیز خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل در حوزهICT به وجود آمد. همچنین تعداد اپلیکیشن‌های بومی بسیار کم بود که اکنون به ۱۲۵۵ هزار اپلیکیشن افزایش داشته است. بازار ICT در ابتدای دولت ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که اکنون به بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. ICT می‌تواند در افزایش GDP و پیشرفت اقتصاد کشور نقش زیادی داشته باشد و به این منظور باید موانع  کسب‌وکارهای الکترونیک را برطرف کنیم.

نظر شما