پیرامون سوریه و رفراندوم صورت گرفت؛

گفتگوی تلفنی اردوغان و ترامپ

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۵:۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۴۶۴۲۴
گفتگوی تلفنی اردوغان و ترامپ
روسای جمهوری ترکیه و آمریکا روز سه شنبه طی تماس تلفنی در خصوص سوریه و همه پرسی ترکیه مذاکره کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، در این مذاکره تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با تقدیر از حمایت ترکیه از حملات هوایی کشورش به سوریه اعلام کرده است که بیش از این نمی‌توانیم در مقابل حملات حکومت بشار اسد سکوت کنیم.

بنا به این گزارش، ترامپ در این مذاکره تلفنی نتیجه همه پرسی 16 آوریل در خصوص اصلاح قانون اساسی ترکیه را به رئیس جمهوری ترکیه تبریک گفته و اعلام کرده که شخصا از نزدیک روند کمپین تبلیغاتی ترکیه را دنبال می کرده و این سفرهای متعدد به شهرهای مختلف را موفقیت آمیز دانسته است.

به گزارش آناتولی، رئیس جمهوری آمریکا در این گفت و گوی تلفنی بر اهمیت دوستی با ترکیه برای آمریکا تاکید کرده و گفته است که 'با همکاری یکدیگر کارهای بسیاری برای انجام دادن داریم'

به نوشته این رسانه، ترامپ همچنین اعلام کرده است که آمریکا در زمینه بحران سوریه، عراق و همچنین مبارزه با گروه تروریستی پ.ک.ک با ترکیه همکاری خواهد کرد.

ترامپ در رابطه با اظهارات اردوغان مبنی بر این که در سوریه شمار کشته شدگان توسط سلاح های متعارف بسیار بیشتر است، گفته است که 'با این موضوع موافقم و به ویژه در مورد استفاده از بمب های بشکه ای هم عقیده هستم.'

نظر شما