ترکان:

همچنان با رویارویی تفکر افراطی گری و اعتدالی روبه رو هستیم

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۲:۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۵۰۷۱۶
همچنان با رویارویی تفکر افراطی گری و اعتدالی روبه رو هستیم
مشاور عالی رئیس جمهوری با بیان اینکه کوشش دولت یازدهم در مناطق آزاد در جهت اصلاح مسیر قبلی این مناطق بوده گفت: این مناطق با یک فلسفه اولیه تاسیس شده اند ولی در خلال سال های بعد به تدریج مسیری را طی کردند که با فلسفه اولیه آنها فاصله پیدا کرد، خصوصا در دولت های نهم و دهم مسیر حرکتی مناطق ازاد از آنچه در قانون اولیه آنها برای تاسیس تعیین شده بود، فاصله پیدا کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری در گفتگو با سحر با اشاره به اینکه دولت یازدهم کوشش کرده این روند را به مسیر اولیه برگرداند، ادامه داد: همه موفقیت دولت یازدهم همین تغییر مسیر است، دولت اشکالات موجود را شناسایی کرد و با هدف گذاری صحیح به سمت تولید، صادرات و تامین نیازهای کشور تغییر جهت داد.

وی با بیان اینکه این تغییر جهت همه چیز را عوض کرد به طوری که در حال حاضر در مناطق تجاری بیش از هزار شرکت و کارخانه صنعتی وجود دارد، تاکید کرد: یکی از موفق ترین واحدهای صنعتی ما این بخش است به عبارتی متوسط عملکرد ما در مناطق آزاد بالاتر از عملکرد سایر حوزه های صنعتی کشور است.

ترکان دربخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: هدف‌گذاری های سال 94 در حوزه صادرات به این نحو بود که در سال 95 با افزایش سی درصدی صادرات روبه رو شویم، بر این اساس در سال 94 در مناطق آزاد 620 میلیون دلار درآمد حاصل از صادرات داشتیم که این رقم مخصوص کالاهای تولیدی منطقه آزاد می باشد.

وی افزود: با تلاش دولت در سال گذشته ما به 5/27 درصد افزایش صادرات دست یافتیم یعنی مجموعا 813 میلیون دلار صادرات این مناطق در سال گذشته بوده که از جمله موفقیت های خوب ما در صادرات، تولید و فناوری محسوب می شود.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: زمانی که تورم بالا است، به طور ترتیبی سپرده گذاران بانکی انتظار دارند حداقل به اندازه نرخ تورم به آنها سود بانکی تعلق بگیرد بدین ترتیب در این زمان انتظار می رود که وام تعلق گرفته به افراد نیز با سود بالایی همراه باشد.

وی با اشاره اینکه اساسا صنعتگران سالم نمی توانند از تسهیلات استفاده کنند چون پرداخت سود سی درصد غیرممکن است، ادامه داد: تنها در کلاهبرداری پرداخت این سود ممکن است بنابراین کسانی که از این وام ها دریافت می کنند یا کسب و کار ناسالمی دارند یا از اول قصد بازپرداخت این سود را ندارند کما اینکه ما در دولت نهم و دهم موارد بسیاری از آنها را مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه آقای روحانی و دولت ایشان برای سالم کردن اقتصاد کشور بدون مهار تورم راهی نداشتند، تاکید کرد: تمام کوشش دولت در این مدت متمرکز بر کنترل تورم شد و امروزه ما شاهد این مسئله هستیم.

ترکان درخصوص اهمیت شرکت در انتخابات پیش رو اظهار کرد: اگر در خاورمیانه نگاه کنیم کشور ما از نظر دموکراسی در اولویت قرار دارد و این تنها به این دلیل بوده که از اول مردم در جریان قرار داشتند. با وجود همه مشکلات در کشور این نظام با رای مردم شکل گرفته و با همان در حال گذر است بنابراین ما باید پای صندوق حاضر شویم.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: در انتخابات پیش رو همچنان با رویارویی تفکر افراطی گری با اعتدالی روبه رو هستیم. امروز جهان به سمتی می رود که ما باید نظام اعتدالی را تقویت کنیم و هیچ چیز مهم تر از اعتدال نیست چون جهان اطراف ما جهان خطرناکی است بنابراین راهی جز رای دادن به آقای روحانی نداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز