رویترز نوشت؛

افزایش بهای نفت

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۰۸:۵۰:۴۳
کد خبر: ۵۵۴۰۶۰
افزایش بهای نفت
در پی انتشار گزارش کاهش نرخ بیکاری در آمریکا، بهای نفت افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، پس از انتشار گزارشی مثبت درباره وضع اشتغال در آمریکا و در پی حصول اطمینان عربستان سعودی از پیوستن روسیه به توافق اوپک به منظور کاهش سطح تولید نفت، بهای طلای سیاه با 1.5 درصد افزایش همراه شد.

در پایان معاملات دیروز، بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 72 سنت افزایش (معادل 1.5 درصد) به 49 دلار و 10 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (شاخص آمریکا) نیز با 70 سنت افزایش (معادل 1.5 درصد)، 46 دلار و 22 سنت معامله شد.

روز پنجشنبه هفته گذشته، بهای نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با حدود 5 درصد کاهش به پایین ترین سطح از ماه نوامبر سال گذشته میلادی (حدود 6 ماه پیش) رسیدند. اما پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از جمله روسیه به دستیابی به توافقی برای تمدید طرح کاهش سطح تولید نفت در شش ماهه دوم سال جاری میلادی نزدیک شده اند، کاهش شدید بهای نفت اندکی جبران شد.

در آمریکا نیز گزارش وضع اشتغال در ماه آوریل نشان داد نرخ بیکاری در این کشور به 4.4 درصد رسیده است که پایین‌ترین سطح در 10 سال گذشته به شمار می‌رود.

این در حالی است که طلا هفته گذشته را با 3.2 درصد کاهش سپری کرد که از ماه نوامبر سال گذشته (حدود 6 ماه پیش)، شدیدترین نزول هفتگی فلز زرد محسوب می‌شود. طلا دیروز ساعاتی کم‌نوسان را پشت سر گذاشت و بهای آن به 1227 دلار و 89 سنت در ازای هر انس رسید.

 

نظر شما