تخت روانچی در دیدار با معاون وزیر خارجه ایتالیا:

ایران آماده همکاری با ایتالیا به منظور حل مشکلات منطقه است

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۵:۳۲:۳۵
کد خبر: ۵۵۴۴۸۲
ایران آماده همکاری با ایتالیا به منظور حل مشکلات منطقه است
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با اشاره به بحران های موجود در منطقه و مردود دانستن اقدامات نظامی، آمادگی کشورمان را به منظور همکاری با ایتالیا برای حل مشکلات منطقه اعلام کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با «وینچنزو آمندولا» معاون وزیر امور خارجه ایتالیا که در تهران به سر می برد، دیدار و در مورد همکاری های دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو و رایزنی کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به روابط دوستانه قدیمی و مستحکم بین دو کشور، ایتالیا را از شرکای مهم اقتصادی و تجاری ایران برشمرد و با اشاره به رشد ۵۰ درصدی مبادلات تجاری میان دو کشور، چشم انداز روابط را موفقیت آمیز و در جهت منافع دو کشور خواند.  

تخت روانچی همچنین با اشاره به بحران های موجود در منطقه خاورمیانه و مردود دانستن اقدامات نظامی یکجانبه، آمادگی کشورمان را به منظور تبادل نظر و همکاری با ایتالیا برای حل مشکلات منطقه به اطلاع طرف ایتالیایی رساند و حضور ایتالیا در نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران را نمادی از روابط دوستانه میان دو کشور دانست.

آمندولا نیز در این دیدار با اشاره به اراده دولت متبوعش مبنی بر تقویت و تعمیق روابط با کشورمان، از علاقمندی شرکت های ایتالیایی برای همکاری اقتصادی با شرکت های ایرانی، افزود: ایتالیا از توافق هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵ حمایت کرده و تلاش خود را برای اجرای کامل آن بکار خواهد بست.

وی همچنین اظهار داشت: بحرانهای منطقه ای راه حل نظامی نداشته و ایتالیا از ظرفیت خود به عنوان عضو شورای امنیت و رئیس گروه ۷ در جهت دست یافتن به راه حل سیاسی برای حل مسائل منطقه ای استفاده خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز