شکوری راد:

مناظره ها جایگاه گفتمان اصلاح طلبی را نشان داد

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۲۰:۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۵۴۵۴۰
مناظره ها جایگاه گفتمان اصلاح طلبی را نشان داد
دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: شاهد بودیم در دو مناظره گذشته کاندیداها احتیاج داشتند تا از ادبیات اصلاح طلبانه و بهره بردن از گفتمان اصلاح طلبی استفاده کنند که این مقوله نشان می دهد، گفتمان اصلاح طلبی تا چه اندازه روند خود را در سطح کشور به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، علی شکوری راد در نشست خبری درباره دومین مناظره انتخاباتی سال 96 گفت: روند مناظره روز جمعه متأسفانه بدون عیب نبوده است و برخی کاندیداها به سوالاتی که از آنها پرسیده می شد به درستی پاسخ نمی دادند و حرف خودشان را می زدند. به نظر من آغازگر این روند شخص آقای قالیباف بود که با نحوه پاسخگویی خود در سوال اول روند مناظره را از مسیر اصلی خود خارج کرد و متأسفانه مجری نیز در این رابطه نتوانست به خوبی عمل کند.

وی در خصوص ادبیاتی که کاندیداها در این مناظره از آن استفاده می کردند، اظهار داشت: شاهد بودیم در دو مناظره گذشته کاندیداها احتیاج داشتند تا از ادبیات اصلاح طلبانه و بهره بردن از گفتمان اصلاح طلبی استفاده کنند که این مقوله نشان می دهد، گفتمان اصلاح طلبی تا چه اندازه روند خود را در سطح کشور به دست آورده است.

وی درباره نحوه عملکرد قالیباف در این مناظره گفت: سقف آرای آقای قالیباف تا به امروز مشخص شده است و سعی می کند با وعده های جذاب و غیرمنطقی نظر رای طبقه ضعیف جامعه را جلب کند.

 شکوری راد با اشاره به عملکرد ابراهیم رییسی در دومین مناظره انتخاباتی عنوان کرد: آقای رییسی در این مناظره جدی تر از هفته قبل عمل کردند و اگر بخواهند فعال تر ظاهر شوند چیز خاصی برای عرضه ندارند.

وی در خصوص عملکرد میرسلیم در این مناظره گفت: به نظر می رسد در هفته گذشته انتقاداتی به او شده است و همین باعث شد تا مصطفی میرسلیم در مناظره دوم بیشتر از گذشته به دولت حمله کند.

رییس حزب اتحاد ملت در خصوص نحوه حضور هاشمی طبا در مناظره دوم بیان کرد: آقای هاشمی طبا در مناظره دوم همچون مناظره قبل منطقی ظاهر شدند و با پاسخ هایی که دادند به کمک جریان اصلاحات آمدند.

وی در خصوص نحوه حضور روحانی و جهانگیری در این مناظره گفت: هر دوی این نفرات بسیار خوب در این مناظره ظاهر شدند که نحوه پاسخگویی آنها به طور حتم در آرای کسانی که تا به امروز شخص مورد نظر خود را انتخاب نکرده اند تأثیرگذار خواهد بود.

شکوری راد در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص نحوه حضور جهانگیری در دومین مناظره عنوان کرد: پس از حضور حیرت آور آقای جهانگیری در مناظره اول رسانه های اصولگرا سعی داشتند با ایجاد این شبه که جهانگیری کاندیدای اول اصلاح طلبان است میان اصلاح طلبان تفرقه ایجاد کنند اما عملکرد هوشمندانه وی در این مناظره باعث شد تا تمامی شبهات به وجود آمده از بین برود.

وی در خصوص عملکرد ابراهیم رییسی تا به امروز اظهار داشت: اینکه آقای رییسی می گوید من به حزب و جناح خاصی تعلق ندارم حرف صادقانه ای نیست زیرا عملکرد او و اشخاصی که از او حمایت می کنند کاملا نشان داده است که او در چارچوب اصولگرایان افراطی حرکت می کند و از آنجا که تا به امروز سمتی نداشته که به واسطه آن بخواهد پاسخگوی مردم باشد به طور حتم در آینده نیز به عنوان رییس جمهور پاسخگو نخواهد بود و حتی در این مناظرات شاهد هستیم بارها از پاسخگویی به سایر نامزدهای انتخاباتی طفره رفته است و اگر پاسخ هم خواسته بدهد سعی کرده به گونه ای باشد تا کمترین حساسیت ها را به وجود آورد و به نوعی از همان گفتمان اصلاح طلبی بهره برده است. همچنین باید به این نکته اشاره داشت که او تولیت آستان قدس رضوی را برعهده دارد و این در حالی است این مکان مقدس که متعلق به امام رضا(ع) و تمامی مردم ایران است یکی از غیرشفاف ترین نهادهای کشور است و حتی آقای رییسی سعی کرده با گرفتن معافیت مالیاتی برای این نهاد به غیرشفاف شدن امور آستان قدس رضوی دامن بزند.

وی در پایان بیان کرد: به نظر من در مناظره سوم چهره واقعی آقای رییسی و رویکرد ایشان برای مردم مشخص خواهد شد و آن زمان است که مردم قضاوت می کنند که به کدام سمت خواهند رفت و این حدس را می زنم که رقابت نهایی میان آقای روحانی و آقای رییسی باشد. در حقیقت این آقای رییسی است که تلاش می کند با پنهان نگه داشتن وجه اصلی خود بازنده انتخابات نباشد اما اگر در روزهای آینده به این نتیجه برسد که بازنده انتخابات خواهد بود از عرصه انتخابات خارج می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز