تعرفه‌های جدید صدور و تمدید پروانه کار اتباع خارجی تعیین شد

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۱:۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۵۹۷۵۸
تعرفه‌های جدید صدور و تمدید پروانه کار اتباع خارجی تعیین شد
مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام تعرفه جدید صدور تمدید پروانه کار اتباع خارجی گفت: در قانون بودجه سال جدید تعرفه صدور پروانه کار اتباع خارجی سه میلیون و 600 هزار ریال و تعرفه تمدید پروانه 2میلیون و 587هزار ریال در سراسر کشور تعیین شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،'علی اقبالی' افزود : اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و همچنین مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت دارند.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی این وزارتخانه اظهار داشت: اتباع خارجی باید دارای اطلاعات و تخصص کافی برای اشتغال به کار مورد نظر باشند و از تخصص اتباع خارجی برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده شود.

اقبالی گفت: پروانه کار با رعایت مواد این قانون حداکثر برای مدت یکسال صادر یا تمدید می شود. کارفرمایان باید از اشتغال اتباع بیگانه که بدون پروانه کارند و یا مدت اعتبار پروانه کار ‌آنها منقضی شده است، خودداری کنند.

وی تصریح کرد: کارفرمایان اگر اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده است، بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می شود، باید مراتب را در اسرع وقت به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند.‌ در صورت اعلام نکردن با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم و روزانه مبلغ یک میلیون و 549هزار و 885ریال جریمه و به استنادماده 181قانون کارمجازات حبس از 91 تا 180روز محکوم خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز