فرهاد پرورش:

پنج فروند هواپیمای دیگر ATR تا پایان سال ۲۰۱۷ وارد کشور می‌شود

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۲:۲۹:۰۵
کد خبر: ۵۵۹۸۴۸
پنج فروند هواپیمای دیگر ATR تا پایان سال ۲۰۱۷ وارد کشور می‌شود
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) ضمن بیان اینکه امروز فرودگاه مهرآباد تهران میزبان ورود چهار فروند هواپیمای جدید ATR (ای تی آر) بوده است، از ورود پنج فروند دیگر از این نوع هواپیماها به کشور تا پایان سال 2017 ( 10 دی 1396) خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «فرهاد پرورش» روز چهارشنبه در حاشیه مراسم ورود چهار فروند هواپیمای ATR به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران افزود: ایران ایر برای خرید 20 فروند هواپیمای ATR با این شرکت سازنده قرارداد منعقد کرده و امید است بقیه این هواپیماها در سال 2018 به ایران ایر تحویل شود.

وی اظهار داشت: پس از برجام و لغو تحریم ها، مذاکره برای خرید هواپیماهای نو با شرکتهای سازنده به صورت مستقیم آغاز شد و پس از ورود 3 فروند هواپیمای ایرباس به کشور، امروز نیز شاهد ورود 4 فروند هواپیمای ATR به ایران هستیم.

پرورش افزود: ایران ایر از این هواپیماها در مسیرهای کوتاه و فرودگاه های کم برخوردار استفاده خواهد کرد، زیرا همواره نمایندگان مختلف و استانداران درخواست داشته اند پروازهای هوایی ما به این فرودگاه ها برقرار شود. ما مطالعات خود را درباره هواپیمای ATR که سابقه خوبی از آنها وجود دارد، آغاز کردیم تا بتوانیم از هواپیماهای مناسبی برای پروازهای کمتر از 100 نفر استفاده کنیم.

وی افزود: پس از 15 ماه، مذاکره ما با شرکت های سازنده به نتیجه رسید و امروز شاهد ورود 4 فروند از این هواپیماها به کشور بودیم و به همراه این هواپیماها 2 تا 3 تن قطعات یدکی به ایران منتقل شد تا بتوانیم از این قطعات در موارد مورد نیاز استفاده کنیم.

مدیرعامل ایران ایر اظهار داشت: پیش پرداخت اولیه خرید این هواپیماها از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده است تا بتوانیم با استفاده از فاینانس خارجی هزینه های خرید این هواپیماها را به طور کامل پرداخت کنیم و بتدریج همه این هواپیماها وارد کشور شوند

 

نظر شما