شمخانی:

انتخابات فرصتی برای ارتقای امنیت ملی است

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۴:۰۶:۴۲
کد خبر: ۵۵۹۹۳۰
انتخابات فرصتی برای ارتقای امنیت ملی است
دبیر شورای عالی امنیت ملی با دعوت اقشار مختلف مردم به پای صندوق های رای در روز 29 اردیبهشت ماه، گفت: انتخابات فرصتی برای رشد آگاهی عمومی و ایفای نقش مردم برای حفظ نظام و ارتقای منافع و امنیت ملی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی گفت: مهم‏ترین ویژگی مشارکت سیاسی مردم که یکی از نمادهای آن انتخابات است تضمین و ارتقای رشد سیاسی جامعه و در عین حال، حفظ ثبات سیاسی است.

وی با بیان اینکه فضای آزاد گفت وگوها، مناظرات و سخنرانی های در انتخابات، فرصتی برای افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه فراهم آورد، تاکید کرد: رشد آگاهی، موجب ایفای نقش مردم برای حفظ و ارتقا منافع ملی و به دنبال آن امنیت ملی می گردد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر آمادگی و هماهنگی کامل مجموعه دستگاههای اجرایی، نظارتی و انتظامی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و امن گفت: بسیاری از کشورهای منطقه متاسفانه فاقد نظام هایی با پشتوانه مردمی و انتخابات آزاد هستند و یا با رفتارهای امنیتی و پلیسی سعی در حفظ قدرت هیات حاکمه دارند که این مساله آسیب پذیری آن ها در برابر تهدیدات را افزایش داده است.

شمخانی خاطر نشان کرد: مشارکت مردم در عرصه مناسبات خارجی نیز موجب افزایش اقتدار سیاسی، امنیتی، دفاعی و پشتوانه اصلی استیفای حقوق ملی در عرصه بین المللی می شود.

وی افزود: تحکیم و گسترش وحدت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تقویت پیوندهای مردمی و نظام حاکم در مقابله با تهدیدات مشترک، کارآمدترین سلاح است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، حفظ استقلال و تمامیت ارضی، تحقق رفاه مردم، ثبات کشور و حفظ و اشاعه ارزش‏های ملی و اقتصادی را از اهداف امنیت ملی دانست و تاکید کرد: تامین اهداف عالیه نظام و تلاش برای پاسخگویی به مطالبات مردمی در عرصه های مختلف، تنها با پشتوانه رای مردم و حضور موثر آنان در تمام عرصه ها امکان پذیر است.

شمخانی گفت: حضور گسترده مردمی در راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس و پاسخ کوبنده آنها به تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی هر ساله دارای نتایج ملموسی در حوزه امنیت ملی و عقب نشینی دشمنان از مواضع و ادعاهای خود بوده است و حضور در انتخابات نیز پیامی بسیار محکم در تقویت بنیه انقلاب اسلامی و ناامید سازی دشمنان دارد.

وی در پایان از عموم مردم شریف ایران درخواست کرد که با لبیک به پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی چون همیشه با حضوری حماسی در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا شرکت کرده و پشتیبانی قاطع خود را از نظام اسلامی و ایران سرافراز به رخ جهانیان بکشند.

 

نظر شما