سِرقت اسناد و مدارک محرمانه متعلق به مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۷:۴۲:۱۰
کد خبر: ۵۹۳۶۳۶
سِرقت اسناد و مدارک محرمانه متعلق به مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها
رئیس مرکز بین المللی قدس در فلسطین بامداد دوشنبه اعلام کرد: صهیونیست ها طی روزهای گذشته که درهای مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بسته بودند, تعداد زیادی از اسناد متعلق به املاک و مستغلات اوقاف اسلامی شهر قدس را سرقت کردند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از  شبکه خبری روسیا الیوم, 'حسن خاطر' رئیس مرکز بین المللی قدس در فلسطین افزود: صهیونیست ها سه روز متوالی در مسجدالاقصی حضور داشتند و طی این مدت تعداد زیادی از اسناد و مدارک محرمانه متعلق به مسجدالاقصی و املاک و دادگاه های شرعی را سرقت کردند.
وی افزود: سرقت این اسناد اطلاعات زیادی از زمین ها و املاک اداره اوقاف بیت المقدس را که حدود 90 درصد از محله های قدیمی قدس را شامل می شود در اختیار صهیونیست ها قرار می دهد که می تواند مورد سوءاستفاده آن ها قرار گیرد و مصادره این املاک را فراهم آورد.
رئیس مرکز بین المللی قدس با بیان اینکه کمیته تخصصی برای ارزیابی حجم اسناد مفقود شده تشکیل شده است, از مقام های فلسطینی خواست تا گام های مقتضی را برای شفاف سازی این موضوع بردارند.
به گزارش ایرنا، سه جوان فلسطینی جمعه 23 تیر در جریان یک درگیری با نظامیان صهیونیست در مسجدالاقصی به شهادت رسیدند. دو نظامی صهیونیست نیز در این درگیری کشته شدند.
در پی وقوع این حادثه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور بستن درهای مسجدالاقصی را صادر کرد و اجازه نداد نمازگزاران فلسطینی در صحن این مسجد نماز جمعه را به جا بیاورند، اما سپس با عقب نشینی در مواضع پیشین خود دستور بازگشایی مسجدالاقصی و نصب گیت های امنیتی داد.
بسیاری از مقام های کشورهای اسلامی و بین المللی اقدام صهیونیست ها در بستن مسجدالاقصی را محکوم کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز