رویترز خبرداد:

جدیدترین تحریم نفتی آمریکا اعمال شد

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۸:۰۷:۰۰
کد خبر: ۵۹۳۶۴۵
جدیدترین تحریم نفتی آمریکا اعمال شد
دولت ترامپ قصد دارد تحریم‌های نفتی جدیدی را بر ضد ونزوئلا به اجرا گذارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به گفته مقامات آمریکایی، دولت ترامپ قصد دارد در واکنش به انتخابات روز یکشنبه ونزوئلا که در آن درباره تغییر قانون اساسی و تشکیل مجلس مؤسسان رأی‌گیری شد، تحریم‌هایی را در حوزه نفتی بر ضد این کشور به اجرا گذارد. آمریکا این انتخابات را یک "رأی‌گیری متقلبانه" توصیف کرده است.

به گفته این مقامات، این اقدامات -- که ممکن است روز دوشنبه اعلام شوند – احتمالاً صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا را که گزینه‌ای سخت‌گیرانه محسوب می‌شود در بر نمی‌گیرد؛ بلکه احتمالاً فروش نفت خام سبک آمریکا را که ونزوئلا از آن برای ترکیب با نفت سنگین خود پیش از صادرات استفاده می‌کند، شامل می‌شود.

این مقامات که به شرط محفوظ ماندن نامشان با رویترز سخن گفتند اعلام کردند هنوز تصمیمی قطعی در این خصوص اتخاذ نشده است؛ اما آمریکا احتمالاً تعدادی از مقامات ارشد ونزوئلا را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار خواهد داد.

گفته می‌شود تحریم فروش نفت سبک آمریکا به شرکت نفت ونزوئلا، پی‌دی‌وی‌اس‌ای، توان تضعیف‌شده پالایشی این شرکت را بیش از پیش تحت تأثیر قرار خواهد داد. این شرکت در سال جاری میلادی روزانه 87 هزار بشکه نفت سبک از آمریکا خریداری کرده است تا ضعف توان پالایشی خود را جبران کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز