یادداشت اختصاصی؛

اولین شکست مفتضحانه ترامپ

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۹:۴۶:۲۰
کد خبر: ۶۲۴۲۵۸
اولین شکست مفتضحانه ترامپ
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی یادداشتی به سخنان شب گذشته ترامپ واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، متن یادداشت علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در اختیار خبرگزاری برنا قرار گرفته به شرح زیر است:

بدون تردید تضعیف برجام به تقویت ایران منجر خواهد شد. منطق شکننده امریکا با سخنان «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا برای جهان آشکار شد و نشان داد حلقه او همچنان برای جامعه امریکا بی اعتباری و هزینه های کلان می سازد.

فقر حقوقی و ضعف مفرط دیپلماسی در سخنان ترامپ موج می زد و علاوه بر ادبیات نازل وی، تاثیر دلارهای نفتی عربی در سخنان بی پروای او کاملا مشهود بود.

ترامپ هیچ گونه حرف جدیدی برای ایران و جهان نداشت و رجزهایش هم به سرعت نخ نما و پوسیده شده است. 

اتهامات واهی مداخله ایران در کشورهای منطقه از سوی خود این کشورها مدعی ندارد و ترامپ خود را وکیل مدافع بی وکالت کشورهای منطقه فرض کرده است.

سخنان ترامپ در سطوح عالی توسط مقامات ارشد کشورمان پیش بینی شده بود و هوشمندانه امادگی پاسخ قاطع را داریم و سخنان صریح و کوبنده دکتر روحانی نیز نشان از دست برتر ایران در تهدیدهای فزاینده داشت.

اجماع قوی و سازنده جهان نسبت به برجام ادامه دارد و شرکای امریکا در برجام بعد از سخنان ترامپ نیز بطور محکم مسیرشان را از رویکرد مخرب امریکا جدا کردند و بر حفظ برجام و منافع جهانیش پافشاری نمودند و این اولین شکست مفتضحانه ترامپ پس از مانور سیاسیش بود. 

 افکار عمومی امریکا شاهد افزایش بی اعتباری پرچم و دولت خود بدست ترامپ هستند و این خسارت و خفت بزرگی برای یک ملت است. اگرچه چالش برجام در رقابتهای حزبی و انتخاباتی امریکا قابل ردیابی است اما تهدید امنیت و صلح جهانی با سخنان و تصمیمات ترامپ خسارتی است که جامعه امریکا هزینه هایش را متحمل خواهد شد.

 جمهوری اسلامی ایران با اولویت امنیت و منافع ملی، مسیر همکاری بین المللی برای تامین و تقویت امنیت و صلح در منطقه را در چارچوب قواعد بین المللی با قوت ادامه خواهد داد و در این فرایند به عقب برنمی گردیم.

نظر شما
نظرات
کارشناس سیاسی
|
-
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
این فرد احمق خیلی چاله میدونی صحبت کرد آبرو و حیثیت آمریکا را برد دیگه اینقدر بی سواد سیاسی؟؟؟؟