در مذاکرات علی لاریجانی و حموده صباغ؛

رییسان مجالس ایران و سوریه بر ادامه مبارزه با تروریسم تاکید کردند

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۱۸:۴۰:۰۷
کد خبر: ۶۲۵۵۷۶
رییسان مجالس ایران و سوریه بر ادامه مبارزه با تروریسم تاکید کردند
در مذاکرات علی لاریجانی رییس مجلس و حموده صباغ رییس پارلمان سوریه در حاشیه یکصد و سی و هفتمین نشست بین المجالس در شهر سن پترزبورگ روسیه، بر ادامه مبارزه با تروریسم تا محو این پدیده تاکید شد.

به گزارش گروهسیاسی خبرگزاری برنا، لاریجانی در این دیدار که روز دوشنبه با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه برگزار شد، گفت: بحران سوریه رو به پایان است، سوری ها ایستادگی کردند و هزینه های بسیاری دادند، ولی سرمایه خوبی هم به دست آوردند و اکنون آینده سوریه امیدوار کننده است.

وی ادامه داد: سوریه روزهای بهتری را پیش رو دارد، زیرا شرایط بحرانی با ایستادگی در حال سپری شدن است

رییس مجلس در ادامه با اشاره به اینکه اکنون باید به پایداری صلح اندیشید و به فکر عادی سازی روابط دیپلماتیک سوریه با دنیا باشید، ادامه داد: به یقین می توان گفت، شرایط به سویی حرکت می کند که باید به بازسازی فکر کنیم، هر چند این روند پیچیدگی هایی دارد، ولی رو به جلو است.

لاریجانی همچنین با محکوم کردن نقش رژیم صهیونیستی و سعودی ها در بحران آفرینی منطقه ای، تاکید کرد، با وجود اینکه بحران سوریه رو به پایان است، اما باید در فکر مبارزه دائم با تروریسم بود.

صباغ رییس پارلمان سوریه نیز در این دیدار گفت: پشتیبانی های ایران را از مقاومت سوریه هرگز فراموش نمی کنیم و امیدوار به ادامه آن هستیم.

وی با ارزشمند خواندن حضور ایرانی ها در مبارزه با تروریسم ضدسوری، اظهار کرد که مشارکت نقش آفرین جمهوری اسلامی و روسیه را در مبارزه با تروریست ها آشکارا اعلام می کنیم.

صباغ در پایان نیز ادعاهای ضدبرجامی و ضدایرانی روز جمعه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه ایران را رد و هدف انحصاری واشنگتن را حفظ منافع رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

هیات ایرانی به ریاست لاریجانی در یکصد و سی و هفتمین نشست بین المجالس که با شرکت هیات های پارلمانی از 171 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه گشایش یافت، در سن پترزبورگ حضور دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز