موج جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران فرا رسید

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۰۸:۲۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۰۴۱۷۱
موج جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران فرا رسید
آمریکا یک شرکت ایرانی و ۲ تن از مدیران ارشد آن را به نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران متهم کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش سه‌شنبه وال استریت ژورنال، در کیفرخواستی که در یک دادگاه فدرال در ایالت مینه‌سوتا مطرح شده است، «سید سجاد شهیدیان»، «وحید ولی» و شرکت آنها به نام Payment۲۴ به نقش تحریم‌های آمریکا، پولشویی، سرقت هویت و کلاهبرداری مالی اینترنتی متهم شده‌اند.

بنا بر این گزارش، دادستان‌ها اعلام کردند که شهیدیان سی و سه ساله و مؤسس و مدیر اجرایی این شرکت است که در انگلیس بازداشت شده و به آمریکا مسترد شده است.  
وی روز دوشنبه به وقت محلی آمریکا تفهیم اتهام شد. بنا بر اسناد دادگاه، وی اتهامات را رد کرده است.  
به گفته دادستان‌ها، وحید ولی که ۳۳ سال سن دارد، بازداشت نشده و تلاش‌ها برای یافتن اطلاعات موثق برای تماس با وی ناموفق بوده است.
وال استریت ژورنال نوشت: شرکت Payment۲۴ حدود ۴۰ کارمند داشته و دفاتر آن در تهران قرار دارد. دادستان‌ها این شرکت را متهم کرده‌اند که به شهروندان ایرانی کمک کرده تا تحریم‌های آمریکا را دور بزنند و از حدود سال ۲۰۰۹ تا نوامبر ۲۰۱۸ با شرکت‌های مستقر در آمریکا تراکنش‌های مالی انجام دهند.
این گزارش افزود که این تراکنش‌ها برای خرید نرم‌افزارهای رایانه‌ای، مجوزهای نرم‌افزاری و سرورهای کامپیوتری بوده است.  
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که برجام را «بدترین توافق ممکن» می‌خواند، سرانجام در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ تعهدات خود را در این توافق زیر پا گذاشت و از آن خارج شد.
وی نه تنها تحریم‌هایی را که در چارچوب این توافق برداشته شده بود، بازگرداند بلکه تحریم‌های دیگری را نیز علیه ایران وضع کرد. خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های جدید و بازگرداندن تحریم‌های قبلی با مخالفت گسترده جهانی روبرو شده است.
خروج ایالات متحده آمریکا از توافق برجام در حالی روی داد که به گواه سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و نیز دیگر اعضای توافق هسته‌ای، ایران به تمام مفاد موجود در این سند پایبند بوده و هیچ گونه تخلفی نداشت.

 

نظر شما