عضو شورای مرکزی مردم سالاری:

مردم با هیچ جریان سیاسی عهد و اخوت نبسته‌اند/ به هیچ وجه اصلاح طلبان حذف نمی‌شوند

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۰:۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۰۰۴۶۱۵
مردم با هیچ جریان سیاسی عهد و اخوت نبسته‌اند/ به هیچ وجه اصلاح طلبان حذف نمی‌شوند
عضو شورای مرکزی مردم سالاری گفت: جریانهای سیاسی داخل کشور هیچ گاه حذف نمی شوند شاید برای مدت زمانی مورد کم توجهی مردم به دلیل عملکردشان، قرار گیرند اما حذف شدنی نیستند.

«داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی مردم سالاری، در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان، در حال حذف شدن هستند و اصلاح‌طلبان برای اینکه اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را مجددا به دست بیاورند باید چه برنامه هایی داشته باشند؟ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اصلاح طلبان حذف نشده اند. حال اگر یک مشارکت گسترده‌ای در انتخابات صورت می‌گرفت و مردم به اصلاح طلبان " نه" می گفتند، آن زمان می توانستیم بگوییم که اصلاح طلبان مورد اقبال مردم قرار نگرفتند. حتی اگر این گونه بود نیز نمی توانستیم موضوع حذف اصلاح طلبان را مطرح کنیم.

او افزود: به هر حال جریان های سیاسی داخل کشور هیچ گاه حذف نمی شوند شاید برای مدت زمانی مورد کم توجهی مردم به دلیل عملکردشان قرار گیرند اما حذف شدنی نیستند. این نکته را باید در نظر گرفت که مردم از هر دو جریان سیاسی دلخور هستند و در مجموع این دلخوری، قابل درک است. جریان های سیاسی باید بدانند که مردم عهد و اخوتی با آنها نبستند و اگر به خواسته ها و مطالبات مردم توجهی نداشته باشند، مردم نیز در مقابل، اقبالی به آنها نشان نخواهند داد. این یک موضوع مهمی بوده و درسی است که جریان های سیاسی باید از انتخابات ها بیاموزند.

این عضو شورای مرکزی مردم سالاری در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان برای کسب پایگاه اجتماعی باید به سمت قدرت بروند یا در کنار مردم بایستند؟ ادامه داد: توجه به مطالبات مردم مهمتر است. آنچه که در ارتباط با بحث کسب قدرت، معنا و مفهوم پیدا می کند کسب قدرت برای توجه به مطالبات مردم است و اگر مطالبات مردم، مورد بی توجهی قرار گیرد کسب قدرت معنا و مفهومی ندارد. به هر حال مردم پای صندوق رای حضور پیدا نمی کنند که گروهی را جایگزین، گروه دیگر کنند. 

او تاکید کرد: یقینا مردم انتظارات و مطالباتی دارند و اگر این مطالبات مورد بی توجهی قرار گیرد، مردم نیز دلسرد و از آن جریان سیاسی بریده می شوند و در نتیجه انگیزه ای برای حمایت، نخواهند داشت.

قنبری تصریح کرد: از این رو آنچه که یک جریان سیاسی را زنده و پویا نگه می دارد پایگاه و قدرت مردمی آن جریان سیاسی است. اصلاح طلبان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید تلاش کنند اقتدار خود را با بودن در کنار مردم احیا کنند. به هر حال اگر موقعیتی در قالب کسب قدرت نصیب اصلاح طلبان شد از همان موقعیت باید برای طرح مطالبات و خواسته های مردم استفاده کنند. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: در غیر این صورت اگر قرار بر کم توجهی و بی توجهی به مطالبات مردم باشد بهتر این است که هیچ جریان سیاسی فعالیت نکند. بنابراین حرکت در راستای تحقق مطالبات مردم باید یک اصل اساسی در بین جریانات اصلاحات باشد و کم توجهی به مردم می تواند آثار زیانباری را به دنبال داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز