نماینده مردم تهران در مجلس:

۴ سال زجر کشیدم/ به خودم نمرده ۱۲ می‌دهم/ به خاطر خدا حق زنان را ضایع نکنید/ بعد از نمایندگی مادر بزرگ می‌شوم

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۰:۵۶:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۵۴۹۵
۴ سال زجر کشیدم/ به خودم نمرده ۱۲ می‌دهم/ به خاطر خدا حق زنان را ضایع نکنید/ بعد از نمایندگی مادر بزرگ می‌شوم
نماینده مردم تهران در مجلس در رابطه با عملکرد خود در مجلس دهم گفت: به خودم نمره ۱۲ می‌دهم، آرزوهایم برای این ملت محقق نشد و نتواتستم به آن دست پیدا کنم.

«سهیلا جلودارزاده»، نماینده مردم تهران در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص عملکرد مجلس دهم گفت: در دو بخش باید به این سوال جواب دهم. یکی از دید نمایندگانی که در مجلس حضور داشتند که خیلی از نماینده‌ها افراد زحمت‌کش، فهیم و مردم دوست و دلسوزی هستند و در هر موقعیتی عکس‌العمل‌های درست از خود نشان دادند. مصوبات مجلس دهم، جنبه مردم گرایی، دلسوزی، توسعه گرا بودن آنها را نشان می دهد.

او ادامه داد: مجلس دهم یک چالش بزرگی را پیش رو داشت که باید با بخشی از بدنه جامعه برخورد می‌کرد و باید مصالح ملی را در مسائلی مثل برجام، تعهدات به FATF و  مسائل این چنینی در نظر می گرفت.  مجلس دهم با رأی به این مسایل، مصالح ملی را به مصالح شخصی در مقابل بیشترین تهدیدها و تهاجمات در الویت قرار داد و در قبال همه خلف وعده‌ها و نامردمی‌هایی هم که از طرف طرفین برجام و آمریکا انجام شد، با شجاعت نمایندگان و انتخاب خوبی که مردم داشتند و نمایندگان مجلس داشتند، مسائل پیش رفت و برای اینکه این تصمیم آمریکا  را بی اثر  جلوه بدهند، تصمیمات مهمی اخذ شد و توسعه و پیشرفت ایران مدنظر قرار گرفت.

او در مورد انتخابات مجلس یازدهم گفت: تحلیل من این است که اصلاح طلبان به این نتیجه رسیدند که دیگر نمی‌شود از طریق ابزارهای دموکراسی به حقوق‌شان برسند و به همین خاطر به ظاهر انتخابات را تحریم نکردند ولی در واقع این راه نشان داده شد. عدم مشارکت مردم در انتخابات بن بستی برای نظام شد ولیکن اینها همه در دوران، گذار است و تجربه می‌شود. متأسفانه هر تجربه را چند بار انجام می‌دهیم در هر بار تجربه باید یک بخشی از اشتباهاتمان را تکرار نکنیم اما از بس دلمان به این نظام، مردم، سرزمین و ملت وابسته است، هر بار خودمان را به خواب می‌زنیم و دوباره تجربیات را تکرار می‌کنیم.

جلودارزاده ادامه داد: نباید بگذاریم جامعه به این‌ تحلیل برسد که دیگر نمی‌شود با مجلس یا ابزار دموکراسی به یک حکومت خوب رسید و یک دولت خوب و یک سیستم امن و دلسوز، برای اداره کشور داشت. متأسفانه خیلی وقت‌ها مردم به ما می‌گویند که انتخابات چه فایده ای دارد و شما در مجلس کاره‌ای نبودید.

او در تحلیل خود از مجلس یازدهم گفت: مجلس تک صدایی نیست چون دوستان منافع شخصی و گروهی‌شان را در نظر می‌گیرند و بالاخره یک جایی صداهایشان دو تا می‌شود. ولی این دوصدایی در جهت منافع مردم مطمئنا نخواهد بود و امیدواریم در جهت منافع مردم شود.

نماینده ادوار مجلس  ضمن توصیه به مجلس یازدهم افزود: زیرساخت‌ها را حفظ کنند. حداقل برای یکی دو سال اول نگذارند به زیرساخت‌های کشور لطمه جدی وارد شود. دوم اینکه زندگی مردم را حفظ کنند و الان فرصت‌های شغلی در همین حد حداقل حقوق زندگی‌ها را حفظ می‌کند ولی اگر کارخانجات تعطیل شود و اگر بیکاری مثل سونامی شود، شرایط بدتر می شود. هرجایی پولی می‌آید نگهداری کنند یعنی خانه ویران نشود تا اعضای خانه زندگی کنند و بتوانند زنده بمانند.

این عضو کمیسیون اجتماعی درباره رابطه دولت و مجلس یازدهم گفت: در شرایطی نیستیم که بخواهیم تسویه حساب‌های شخصی و گروهی انجام دهیم. دولت روحانی هم با اینها بد نبوده و شرایط بدی برایشان فراهم نکرده بوده و همه جا می‌توانستند، حرفشان را پیش ببرند. این یک سال بیایند و سالی که برای مردم خیلی می‌تواند حساس باشد، بگذارند تا آنها با آرامش پیش بروند.

عضو فراکسیون زنان در مجلس اضافه کرد: امیدوارم زنان مجلس بعد، فراکسیون زنان را تشکیل دهند چون مجلس نهم کلا فراکسیون زنان را تعطیل کرده بودند. در مجلس دهم دو فراکسیون زنان و خانواده داریم و می‌توانند هر دوی اینها را جلو ببرند. طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را در برنامه ششم به تصویب رساندیم که در این طرح، برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، دولت موظف شده بود در سال اول زیرساخت‌ها را  تصویب کند و در 4 سال باقی مانده برنامه اینها را، به اجرا دربیاورد. در همین رابطه کارهایی را معاونت امور زنان ریاست جمهوری که مجری این طرح بوده به کمک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بعضی از شهرستان‌ها پایلوت کردند و باید بر اساس آن پایلوت، اقدامات خوبی هم شروع شده باشد. دنبال این نبودیم که امیدواری ایجاد کنیم و بعد نشود. نظاره گر بودیم و وظایف نظاره‌گری خود را در مجلس انجام دادیم و برای بودجه‌ سالانه تلاش کردیم و امیدوارم این طرح بتواند، جایگزین خوبی باشد. یک زن سرپرست خانوار از ابتدای اینکه در این شرایط قرار گرفت باید به بانک اطلاعاتی وارد شود و شرایط او تجزیه و تحلیل شود و مهارت‌های زندگی و فنی و حرفه‌ای، یاد بگیرد و به خودکفایی برسد، این مراحلی بوده که این طرح به عنوان طرح جامع به کمک بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام و هلال  احمر و سایر نهادها من جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید اجرایی شود. از همه خانم‌هایی که وارد  مجلس شدند خواهشم این است که زنان مشکل دار، از جنس ما هستند و می‌توانند آبروی نظام باشند، حواسشان به آنها باشد.

جلودارزاده در رابطه با عملکرد خود در مجلس دهم گفت: به خودم نمره ۱۲ می دهم. آرزوهایم برای این ملت محقق نشد و نتواتستم به آن دست پیدا کنم (با گریه). می‌خواستم در همه شهرها یک زن سرپرست خانوار برای خودش یک پشتوانه محکمی احساس کند و دوران تنهایی و بی پناهی، نداشته باشد و در پناه  یک حکومت اسلامی که نفقه‌اش بر عهده حکومت است خودش را مهم بداند و بتواند، بچه‌هایش را تربیت کند. محقق هم می‌شود به لطف خدا ولی شاید ما دیگر ...(گریه)

این نماینده مجلس افزود: 4 سال زجر کشیدم. توانستیم هم طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را در برنامه بیاوریم و هم مسئله استفاده 30 درصدی از زنان در مدیریت‌ها را که می‌گویند این فمینیستی است. من از این خانم‌هایی که می‌خواهند به مجلس بروند خواهش می‌کنم به خاطر خدا حق زنان را ضایع نکنند و براساس شایستگی‌ها جلو بروند. وقتی زنان ما شایسته هستند، باید توجه کنیم که مشارکت زنان در مقدمات اساسی مملکت، حائز اهمیت است زنان که نباید فقط بروند خانه و آشپزی کنند، این امکان پذیر نیست. زنان باید در صحنه و اجتماع باشند. مگر ما با امام دیگر قطع رابطه کردیم؟! واقعا ادامه این انقلاب ادامه تفکر امام است، امام فرمودند زنان ما رهبران این انقلابند مبالغه نکردند. امام با همه هستی‌شان برای دفاع از مملکت آمدند در جنگ هم بودند و در سازندگی هم هستند و بودند، نخبه و نابغه جهانی تربیت کردیم. خانم مریم میرزاخانی امثال ایشان فراوان بودند که در سال‌های انقلاب تربیت شدند چرا باید اینها را نفی کنیم؟ 4تا آدمی که وابستگی دارند به قدرت چرا باید اینها را نبینند. اینها سرمایه‌های الهی هستند که خدا به ما برای اداره کردن کشور داده است چرا باید بگوییم اینها فمینیستی هستند فکر کنند دختر خودشان است و اگر همچین موقعیتی داشتند، دوست داشتند کسی حق‌شان را ضایع کند؟ خیلی‌ها که لیاقت ندارند با ارتباطات می‌نشینند بر پست های مدیریتی، خیلی‌ها که لیاقت دارند اصلا نمی‌توانند بروند دانشگاه. من شاگردی داشتم که در المپیاد فیزیک، طلا گرفته بوده انقدر او را دواندند که بعد به او گفتند، 35  سالت تمام شد نمی‌توانی فعالیتی داشته باشی. اینها کفران نعمت است و خدا را خوش نمی‌آید و اینها برجسته‌اند در کشور. چرا همه‌ درگیر مسئله حجاب باشند! اینها همه وارسته هستند دارای اخلاق خوب، پاک و اصیل، چرا موضع‌گیری‌های بد کنیم؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ‌ به این سوال که بعد از نمایندگی چه می‌کنید؟ گفت: می‌خواهم مادربزرگ باشم. تا زنده‌ایم باید بنده خدا و تسلیم امر خدا باشیم و همیشه وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم تا ببینیم، چه می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز