کلینتون خطاب به ترامپ:

دست از دکتر بازی بر سر بیماران کرونایی بردارید

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۹:۲۴:۰۳
کد خبر: ۱۰۰۶۱۸۸
دست از دکتر بازی بر سر بیماران کرونایی بردارید
هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه اسبق آمریکا با انتقاد از تجویز داروهای ضد مالاریا توسط ترامپ به بیماران کرونایی در تلویزیون گفت: خواهشند دست از دکتر بازی بردارید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کلینتون در پیام توییتری با اشاره به مطالعات صورت گرفته در مورد بیماران کرونایی بستری شده نوشت: تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از داروی هیدروکسی‌کلوروکین که شدیدا توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای درمان این بیماری تجویز می‌شود استفاده می‌کنند، خطر مرگ آن‌ها در مقایسه با کسانی که این دارو را مصرف نمی‌کنند، بسیار بیشتر است. 

این مطالعه که توسط مجله پزشکی لانست منتشر شده، روی ۹۶ هزار بیمار کرونایی بستری شده در ۶ قاره جهان صورت گرفته است. 

این تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که با داروی هیدروکسی کلروکین تحت درمان قرار گرفته‌اند از احتمال اینکه به ضربان قلب نامنظم یا آریتمی با خطر ایست قلبی ناگهانی منجر شود، بیشتر است. 

ترامپ هفته گذشته در دیدار با جمهوریخواهان از تصمیم خود برای مصرف داروی هیدروکسی کلروکین به عنوان اقدام پیشگیرانه علیه کرونا دفاع کرد و گفت: این تصمیم شخصی است اما معتقد است این دارو "سطح ایمنی را افزایش می‌دهد". 

این در حالی است که هشدار داده شده داروی ضد مالاریا می‌تواند منجر به مشکلات قلبی شود. 

ترامپ همچنین با اشاره به یافته‌های نامطلوب آزمایشی بر روی کهنه سربازان درباره تاثیر این دارو بر بیماران کرونایی گفت: این تحقیقات شامل افرادی بوده که در وضعیت "بسیار بدی" قرار داشته‌اند. 

سازمان غذا و داروی آمریکا ماه گذشته در خصوص مصرف این دارو در خارج از بیمارستان یا کلینیک هشدار داد. 

نظر شما