نماینده مردم تبریز در مجلس:

کسی که در عالم سیاست پخته باشد نقد تند و تیز نمی‌کند/ در مجلس دهم موضوعات سیاسی شد/ کرونا یک جنگ بیولوژیک است/ با تعداد کم، کارهای زیادی انجام دادیم

۱۳۹۹/۰۳/۰۵ - ۱۰:۴۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۰۶۲۲۹
کسی که در عالم سیاست پخته باشد نقد تند و تیز نمی‌کند/ در مجلس دهم موضوعات سیاسی شد/ کرونا یک جنگ بیولوژیک است/ با تعداد کم، کارهای زیادی انجام دادیم
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: کسی که در عالم سیاست پخته باشد و فضای سیاسی کشور را درک و از آن تحلیل درست داشته باشد، هیچ وقت نقد تند و تیز نمی کند.

«زهرا ساعی»، نماینده مردم تبریز در مجلس دهم، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با عملکرد مجلس دهم گفت: مردم باید به ما نمره بدهند اما آنچه که از نزدیک از همکارانم شاهد بودم مجلس دهم مانند، همه مجالس در ادوار گذشته تلاش خود را با توجه به موضوعات روز جامعه و شرایط موجود انجام داد.

او ادامه داد: از جمله مسائلی که در مجلس دهم به تصویب رسید برنامه ششم توسعه بود که برنامه بسیار خوب و کاملی بود. البته بعد از تصویب، بحث اجرای برنامه ششم توسعه را داشتیم که همکارانم در کمیسیون های تخصصی اصرار داشتند عملکرد دستگاه های اجرایی نزدیک به مواد برنامه ششم، باشد.

ساعی گفت: تخریب‌ها علیه مجلس دهم زیاد بود تخریب‌هایی که از دایره انصاف خارج می‌شد و بسیار آزار دهنده بود. در این ۴ سال مشکلات زیادی در کشور حادث شد از حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله گرفته تا بحث تحریم‌ها و مشکلات ارزی و نمایندگان باید خاص تر ورود می کردند. تلاش مجلس دهم بر این بود تا وظایف خود را پیش ببرد.

این عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تعداد استیضاح‌ها و سوالات و تحقیق و تفحص‌ها و قوانینی که در مجلس دهم تصویب شد بسیار زیاد بود. به عنوان یک عضو کمیسیون اجتماعی برخی مصوبه‌های کمیسیون را مطرح می کنم، مسایلی مثل بحث سه جانبه گرایی کارفرما و کارگر و دولت را داشتیم بحث بیمه‌ها، روابط کاری، ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، موضوع سرپرستان خانوار که برای اولین بار در برنامه ششم توسعه مطرح شد. همچنین برای اولین بار در این مجلس بیمه سرپرستان خانوار تحت پوشش کمیته را اجباری کردیم و هر سال فراکسیون زنان، تلاش کرد تا برای این بیمه بودجه ای در نظر گرفته شود. بحث افزایش وام ازدواج، تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی، قانون حمایت از حقوق معلولین و حمایت از کودکان و نوجوان از دیگر موضوعات در این مجلس بود.

این عضو کمیسیون اجتماعی گفت: مجلس دهم تلاش خود را در موضوعات مختلف انجام داد یکی از نقص‌هایی که در مجلس دهم در آن کوتاهی کردیم، رسانه بود که باید بحث رسانه را پررنگ‌تر می‌کردیم. متاسفانه در مجلس دهم موضوعات سیاسی شد. مجلس دهم کارهای مثبت زیادی مانند مجالس قبل انجام داد. منتقدین باید فضای کشور و شرایط حاکم بر کشور را هم مدنظر قرار دهند.

او اضافه کرد: برخی از منتخبین مجلس یازدهم که هنوز پای‌شان به مجلس نرسیده انتقادهای تند و تیز از مجلس و دولت می‌کنند که این نشان دهنده، کم تجربه بودن آنهاست. کسی که در عالم سیاست پخته باشد و فضای سیاسی کشور را درک و از آن تحلیل درست داشته باشد، هیچ وقت نقد تند و تیز نمی‌کند. شرایط خاصی در کشور حاکم است و ما در یک جنگ اقتصادی با دنیا هستیم. امیدوارم نمایندگان مجلس یازدهم با زیرکی و درک درست از فضای موجود، بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

ساعی در خصوص روابط بین دولت و مجلس یازدهم‌ گفت: حرف رهبری برای ما فصل‌الخطاب است که فرمودند مجلس حکم ریل‌گذاری را دارد قطار و لوکوموتیوها هم دولت است. دولت و مجلس باید همسو و همراه هم باشند اگر ریل‌گذاری در یک جهت و حرکت لوکوموتیو در جهت دیگر باشد، مطمئناً کشور آسیب می‌بیند. باید لوکوموتیو در ریل خود حرکت کند باید بین دولت و مجلس هماهنگی و وحدت رویه باشد. نمایندگان مجلس یازدهم به دولت کمک و شرایط را درک کنند و دو قوه را در مقابل هم، قرار ندهند زیرا این موضوع باعث تضعیف نظام و منافع ملی می شود. کشور وضعیت بحرانی دارد. کرونا یک جنگ بیولوژیک است و رهبری درخصوص آن ستادی تشکیل دادند. در این وضعیت با کینه و نگاه تند سیاسی نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم. هر قوه وظایف مشخص دارد و باید از آن خارج نشود. زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و مشکلات و مسائل خاصی دارند. مجلس دهم کمیته‌های مختلفی را برای زنان تشکیل داد و برای همه زنان برنامه‌ریزی کردیم با تعداد کم، کارهای زیادی انجام دادیم و زنان در مجلس دهم، در اکثر کمیسیون‌ها حضور داشتند. کمیسیون‌هایی که مردانه تعریف می‌شد اما زنان در آن حضور یافتند؛ برخی کمیسیون‌ها تا به حال شاهد نماینده زن نبودند اما در مجلس دهم زنان در آن کمیسیون‌ها، حضور یافتند‌.

عضو فراکسبون فراکسیون زنان مجلس دهم ادامه داد: خانم‌های مجلس یازدهم مشکلات زنان را ببینند و برای آن راه حل ارائه دهند. ان‌شاءالله فراکسیون زنان مجلس بعد، رویکرد و رویه فراکسیون مجلس دهم را ادامه دهد.

او در پایان گفت: کرونا فشار روانی خاصی را به جامعه تحمیل کرده ولی مردم با وحدت و همدلی از این بحران، عبور می‌کنند و بر مشکلات فائق می‌آئیم. ان‌شاءالله خانواده‌های ایرانی در این تعطیلات از فرصت طلایی کنار هم بودن، لذت ببرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز