دبیر کل عصائب:

اراده‌ مردم عراق بر مخالفت با حضور نیروهای بیگانه است

۱۳۹۹/۰۳/۰۵ - ۱۴:۲۲:۴۰
کد خبر: ۱۰۰۶۶۴۵
اراده‌ مردم عراق بر مخالفت با حضور نیروهای بیگانه  است
دبیر کل گروه مقاومت اسلامی «عصائب اهل الحق» امروز (دوشنبه) در سخنانی به مناسبت عید سعید فطر در تلویزیون عراق گفت: نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از خاک کشورمان تردید داریم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «شیخ قیس الخزعلی» از فرماندهان برجسته محور مقاومت در عراق افزود: می‌شنویم که آمریکا قصد خروج نیروهایش از کشورمان را دارد، اما نسبت به این نیت واشنگتن تردید داریم.

وی حضور نیروهای آمریکایی در عراق را مرتبط با حفاظت از امنیت و کیان رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد که حضور نیروهای آمریکایی در عراق برای حفاظت و حمایت از این رژیم غاصب است.

وی به عنوان رهبر یکی از مهمترین گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق خاطر نشان کرد: ما مدعیان جنگ یا تشنه خونریزی نیستیم، بلکه انسان‌هایی میهن دوست و دنبال حفظ کرامت و حاکمیت کشور خود هستیم.

الخزعلی تاکید کرد که اراده‌ ملی و مردمی و شجاع عراق بر مخالفت با حضور نیروهای بیگانه در خاک کشورشان  است.

وی تصریح کرد که اگر خروج عملی نیروهای بیگانه از خاک عراق اتفاق نیفتد، باید آنها را اشغالگر خارجی دانست که مردم عراق هرگز به حضور آنها در خاک کشورشان تن نمی‌دهند.

قیس الخزعلی با اشاره به سالگشت یکصدمین سال قیام 1920 مردم عراق علیه نیروهای اشغالگر انگلستان، گفت: آمریکایی‌ها در جریان رایزنی‌هایی که قرار است ژوئن آینده با دولت عراق آغاز کنند، باید بدانند که این تاریخ مصادف با سالروز قیام 1920 عراق است.

وی تاکید کرد که آمریکا گرچه خود را ابرقدرت جهان می‌داند، اما در خاک عراق یارای رویارویی با یک گروه مقاومت را ندارد.

به گفته وی، نیروهای قهرمان «کتائب حزب الله» که تنها یکی از گروه‌های مقاومت عراق هستند، ضربات دردآوری به نیروهای آمریکایی وارد کرده‌اند، حال در صورت مقابله با همه گروه‌های مقاومت اسلامی عراقی، آنها چه خواهند کرد.

وی اضافه کرد که آماده تقدیم جان خود در راه حفظ کرامت و حاکمیت ملی عراق هستیم و در این راه هرگز خون ریخته شهید حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» را فراموش نمی‌کنیم.

آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق نیز امروز را روز اول شوال و عید سعید فطر در عراق اعلام کرده، اما اهل سنت و پیروان «مقتدا صدر» دیروز را به عنوان عید فطر جشن گرفتند.

به دلیل شرایط ناشی از شیوع «ویروس» کرونا، نماز عید فطر در عراق امسال برگزار نشد و تنها برخی از مساجد از جمله مسجد «ابوحنیفه» (از مساجد بزرگ اهل سنت در عراق) نماز عید را به صورت نمادین برگزار کردند.

نظر شما