گزارش روز؛

واکنش‌ها به واگذاری مسکن به برخی نمایندگان

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۱۰:۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۸۲۶۲
واکنش‌ها به واگذاری مسکن به برخی نمایندگان
ادعا یک نماینده اصولگرا در مجلس دهم درباره واگذاری منازل به صورت قسطی و با قیمت اندک به برخی نمایندگان مجلس هفتم، واکنش های زیادی را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدجواد ابطحی»، نماینده اصولگرای مجلس، خبر از تصرف خانه‌های سازمانی توسط نمایندگان مجلس هفتم را داد. 

ابطحی با سخن گفتن از این تخلف قدیمی، بیان می‌کند برخی نمایندگان خانه‌های سازمانی مجلس را تحویل نداده و در نهایت به صورت قسطی و با قیمت اندک، آن را تصرف کرده‌اند.

او با بیان اینکه چهل خانه سازمانی مجلس در سعادت آباد قسطی واگذار شده، مطرح  کرد برخی نمایندگان در دوره هفتم، ۱۲ سال است چهل خانه سازمانی در سعادت آباد تهران را تصرف کرده‌اند.

همچنین به گفته محمدجواد ابطحی قرار است، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای رهن خانه به هر یک از نمایندگان مجلس یازدهم داده شود البته این نماینده معتقد است که مجلس باید خانه های سازمانی داشته باشد و به نمایندگان در هر دوره اجاره بدهد، به شرط آن که نمایندگان در پایان دوره نمایندگی خانه ها را تخلیه و آن را تحویل دهند نه اینکه با هزار بهانه خانه را تحویل ندهند و با هزار ترفند، آن را تصرف کنند. 

تخلف نمایندگان در تصرف خانه های سازمانی فقط به گفته های ابطحی ختم نشد و نماینده محلات در مجلس دهم هم اظهاراتی در این باره داشت. علیرضا سلیمی، در همین خصوص مطرح می‌کند که برخی از نمایندگان پس از اتمام دوره نمایندگی با لابی و رانت، منازل سازمانی را با قیمت اندک به نام خود کرده اند.

سلیمی همچنین در اظهارات خود مطرح کرد برخی از همکاران در همان روزهای اول دوره نمایندگی در مناطق ولنجک یا قیطریه ساکن می شدند و تعدادی از نمایندگان روحیه اشرافی‌گری پیدا می کنند و دیگر روحیه خدمت ندارند. 

در همین راستا حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مجلس دهم که در مجلس هفتم هم حضور داشت، درباره تخلف، خانه های سازمانی که محمد جواد ابطحی آن را بیان کرده بود، توضیحاتی ارائه کرد.

او با بیان اینکه به علت گرانی خانه های سازمانی، توان پرداخت کرایه آن را نداشته گفت: من متقاضی بودم اما باید ماهی ۲۰۰ هزار تومان از جیب پرداخت می کردم تا بتوانم آنجا زندگی کنم اما به علت بالا بودن قیمت و اینکه من آن زمان چنین پولی را برای پرداخت نداشتم، منصرف شدم اما تا جایی که اطلاع دارم این خانه ها ۲۷۰ متر بود و شنیدم به کسانی که آنجا زندگی می کردند، واگذار شده است.

فلاحت پیشه در بخش دیگر مصاحبه خود بیان می کند که مشکل مسکن نمایندگان خیلی جدی است و یکی از دلایلی که نمایندگان سر وقت به مجلس نمی رسند، همین دور بودنشان از خانه ملت است.

او می‌گوید: خوب است که مجتمعی در بهارستان برای خانه سازمانی نمایندگان اختصاص داده شود تا نمایندگان در آنجا زندگی کنند چون نمایندگی عملاً، یک کار تمام وقت است. 

اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس، از دیگر نمایندگانی بود که به اظهارات محمد جواد ابطحی واکنش نشان داد‌ و از او درخواست کرد مستندات اظهارات خود را مطرح کند.

اسدالله عباسی در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری برنا داشت در این باره تاکید کرد در مجلس هفتم تعدادی از منازل سازمانی کلنگی در محدوده مجلس در اختیار نمایندگان قرار گرفت و علاوه بر آن تعداد ۴۰ واحد در محدوده سعادت آباد به نمایندگان اختصاص یافت که پس از پایان دوره هفتم، به نمایندگان فرصت برای تخلیه داده شد و در آن زمان هیات رئیسه، تصمیم می‌گیرد که واحدها را طبق نظر کارشناسان به عده‌ای از نمایندگان که در آن خانه‌ها ساکن بودند، با چارچوب هایی که در نظر گرفته شده بود بفروشد و نمایندگان منازل را خریداری کردند و تصرف آن بی معنا و تخلف در واگذاری ها نیز صحت ندارد.

ابطحی همچنین تاکید کرد که پول این خانه هایی که به نمایندگان واگذار شده صرف ساختن خانه‌های سازمانی در اطراف بهارستان شده است.

او ادامه داد: ابطحی مقداری کارشناسان تر و دقیق تر به مسائل ورود کند و اگر مصداقی دارد، اعلام کند این که بخواهیم همه نمایندگانی که در آنجا سکونت دارند را متهم کنیم درست نیست. نمایندگانی که آن خانه‌ها را خریداری کردند هنوز سند به دست آنها نرسیده و نمی توانند، فروش داشته باشند.

با تکذیب گفته‌های محمد جواد ابطحی توسط دو نماینده ای که در مجلس هفتم حضور داشتند باید دید که این نماینده اصولگرای مجلس برای گفته‌های خود اسنادی را رو خواهد کرد یا به اظهارنظر در این مورد، بسنده می کند. 

البته بحث مسکن موضوعی است که اختلاف نظرهای متفاوتی را در بین نمایندگان ایجاد کرده اما با روی کار آمدن رئیس مجلسی که سبقه در شهرداری و ساخت و ساز دارد، باید دید که برای مسکن نمایندگان چرا کاری را در پیش خواهد گرفت آیا خانه های سازمانی که در اطراف مجلس است توسعه می یابد و یا املاکی به نمایندگان اختصاص می یابد و یا تنها به پرداخت ودیعه مسکن اکتفا می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز