یک کارشناس مسائل آمریکا:

ترامپ به دروغگوترین رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شد/ برای ترامپ سنگین بود بپذیرد در توییتر هم به او با دیده تردید نگاه می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۱۱:۲۸:۵۹
کد خبر: ۱۰۰۸۵۶۳
ترامپ به دروغگوترین رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شد/ برای ترامپ سنگین بود بپذیرد در توییتر هم به او با دیده تردید نگاه می‌شود
یک کارشناس مسائل آمریکا می‌گوید: با توجه به شخصیت متفاوتی که ترامپ با دیگر روسای جمهور آمریکا دارد، عملا شبکه‌های اجتماعی و به خصوص توییتر به بلندگویی برای ترامپ تبدیل شد و با توجه به اظهارنظرهای زیادی هم که می‌کرد، معمولا پیام‌های او با دروغ‌های زیادی همراه بود و به این طریق به دروغگوترین رئیس‌جمهور آمریکا نیز تبدیل شد.

«مرتضی مکی»، کارشناس مسائل آمریکا، در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص دستور ترامپ برای محدود کردن شبکه‌های اجتماعی و بازنگری در بند 230 قانون حمایت از ارتباطات آمریکا گفت: دونالد ترامپ از وقتی که به قدرت رسید ستیز جدی با رسانه‌های منتقد داشت. جدال جدی با خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان داشت و چندین بار ورود خبرنگار این شبکه را به کاخ سفید ممنوع کرد. 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل درباره حضور ترامپ در شبکه‌های مجازی اظهار کرد: ترامپ تلاش کرد از طریق شبکه‌های مجازی و به خصوص توییتر پیام‌هایی را به افکار عمومی داخل و خارج ارسال کند  و از این طریق اهداف تبلیغاتی خود را پیش ببرد. با توجه به شخصیت متفاوتی که ترامپ با دیگر روسای جمهور آمریکا دارد، عملا شبکه‌های اجتماعی و به خصوص توییتر به بلندگویی برای ترامپ تبدیل شد و با توجه به اظهارنظرهای زیادی هم که می‌کرد، معمولا پیام‌های او با دروغ‌های زیادی همراه بود و به این طریق به دروغگوترین رئیس‌جمهور آمریکا نیز تبدیل شد.

او در خصوص دلیل اقدام ترامپ توضیح داد: در روزهای اخیر شاهد بودیم که جدالی میان ترامپ و مدیران توییتر ایجاد شد و آن هم به دلیل بحث چگونگی برگزاری انتخابات آمریکا بود. فرماندار کالیفرنیا اعلام کرده بود که قصد دارد انتخابات را غیرحضوری برگزار کند و ترامپ با این موضوع مخالفت کرده بود و شبکه‌های اجتماعی را محل معتبری برای برگزاری انتخابات نمی‌دانست. در پی این واکنش ترامپ، توییتر هشتگی را گذاشت برای اینکه حرف‌های ترامپ در شبکه‌های اجتماعی سنجش شود و به راحتی باور نشود. این مسئله برای ترامپ سنگین و سخت بود که بپذیرد در توییتر هم به او با دیده شک و تردید نگاه می‌شود.

مکی افزود: این مسئله باعث شد که ترامپ تلاش کند تا محدودیت‌‌هایی را برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند. این عمل در چارچوب دمکراسی آمریکا شاید قابل پذیرش نباشد اما ترامپ در سال‌های اخیر نشان داده که عملا به هیچ قاعده حقوقی و انسانی پایبند نیست و تنها به اهداف و منافع خود نگاه می‌کند و در ملاحظات انسانی و حقوقی را در اظهارنظرهای خود، دخیل نمی‌کند.

این کارشناس مسائل آمریکا درباره دلیل کنشگری ترامپ در شبکه‌های مجازی بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن انتخابات ترامپ سعی می‌کند کنشگری فعالی نسبت به وقایع داشته باشد و با توجه به اتهاماتی که به رسانه‌ها وارد می‌کند و آنها را در اختیار منافع منتقدان خود می‌داند، سعی می‌کند شکاف و اختلافی میان رسانه‌های و افکار عمومی آمریکا ایجاد کند و بگوید رسانه‌ها صرفا سخنگوی مردم نیستند بلکه سخنگوی اهداف و نهادهای قدرت هستند. بیشتر انتقادات او متوجه جو بایدن است. 2/5

نظر شما