معاون پارلمانی دولت دهم:

مجلس یازدهم موتور حرکت دولت و وزرا شوند و به دنبال مچ‌گیری نباشند/ مجلس ظرفیت بسیار خوبی دارد به شرطی که نمایندگان اسیر دلالی و رانت‌خواری نشوند

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۲:۲۳:۰۸
کد خبر: ۱۰۰۹۲۹۲
مجلس یازدهم موتور حرکت دولت و وزرا شوند و به دنبال مچ‌گیری نباشند/ مجلس ظرفیت بسیار خوبی دارد به شرطی که نمایندگان اسیر دلالی و رانت‌خواری نشوند
معاون پارلمانی دولت دهم گفت: مجلس ظرفیت بسیار خوبی از نظر قانونی دارد به شرطی که نمایندگان مجلس خودشان مستقل و پاکدست بوده و اسیر دلالی و رانت خواری، نشوند.

«لطف‌الله فروزنده»، معاون پارلمانی دولت دهم، درباره پیام رهبری خطاب به مجلس یازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اولین نکته‌ای که در فرمایشات مقام معظم رهبری، اشاره شد این بود که مجلس باید تحولی در درون خودش انجام دهد. نمایندگان مجلس باید خودشان را وقف خدمت به مردم کنند و ضرورت این اقدام این است که پاکدست، متدین و دلسوز باشند و کار کارشناسی انجام دهند و وقت بگذارند.

او افزود: تمام هم و غم نمایندگان مجلس این باشد که در خدمت مجلس و مردم باشند. این نکته اولی است که زیربنای کار است. نکته دوم این است که روحیه کار گروهی داشته باشند چراکه به هر حال مجلس، کار جمعی را می‌پسندد. نمایندگان باید بتوانند از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنند. نکته سوم نیز مسائل اصلی کشور است که نمایندگان باید آنها را شناسایی کنند مخصوصا در حوزه اقتصادی که مقام معظم رهبری فرمودند و وقت ویژه‌ای را برای حوزه اقتصادی، اختصاص دهند.

این چهره سیاسی اصولگرا ادامه داد: نکته چهارم این است که قبل از این که به فکر تصویب قانون باشند قوانین را پالایش و آنها را بررسی کنند و بسیاری از موانعی که به وجود می‌آید، مخصوصا در جهت تولید و کسب و کار و مشارکت مردم در صحنه‌های اقتصادی و اجتماعی، اگر قوانین مانع است اینها را لغو کنند و تسهیل‌گری انجام دهند و کمک به تولید و برنامه ویژه کوتاه مدت و بلند مدت را در دستور کار، داشته باشند. 

او درباره تعامل دولت و یازدهم طبق بیانات رهبری بیان کرد: در زمینه تعامل با دولت نیز موتور حرکت، دولت و وزرا شوند. به دنبال مچ‌گیری نباشند اما کمک کنند که وزرا مخصوصا وزرای اقتصادی بتوانند در این شرایط سخت، کارها را دنبال و پیگیری کنند. آن روحیه استکبارستیزی، مبارزه با ظلم، مبارزه با دشمنان و حمایت از جریان مقاومت را به طور جدی دنبال کنند.

فروزنده ادامه داد: این مباحثی است که در فرمایشات مقام معظم رهبری بود. از این رو اگر مجلس بتواند عادلانه و از موضع کارشناسی با مسائل برخورد کند و در مجلس بده و بستان صورت نگیرد، می تواند به آن جایگاه واقعی‌اش که امام (ره) توقع داشت که مجلس در رأس امور باشد، برسد.

معاون پارلمانی دولت دهم در پاسخ به این سوال که آیا مجلس یازدهم می‌تواند انتظارت مردم را برآورده کند؟ نیز گفت: حتما همین گونه است چراکه ما تجربه گذشته را داریم. مجلس هفتم یکی از مجلس‌هایی بود که بعد از دوم خرداد و بعد از مجلس ششم توانست منشأ خدمات خوبی شود و قوانین خوبی نیز را تصویب کرد و جلوی بسیاری از قراردادهای مسئله دار را گرفت.

او اضافه کرد: به‌عنوان مثال ایرانسلی که امروز داریم و اپراتور همراه اول که داریم قرار بود به ترک‌ها داده شود و در بسیاری از مسائل دیگر نیز مجلس نقش خوبی ایفا کرد. حتما مجلس می‌تواند موثر باشد. مجلس ظرفیت بسیار خوبی از نظر قانونی دارد به شرطی که نمایندگان مجلس خودشان مستقل و پاکدست بوده و اسیر دلالی و رانت‌خواری، نشوند و کار منسجمی با همکاری هم انجام دهند. ان‌شاءالله این مجلس بتواند نتیجه بخش باشد و امید مردم نیز به حق است و نمایندگان مسئولیت سنگینی دارند و باید، بر اساس ارزش‌ها حرکت کنند. 2/5

نظر شما