اعتراضات ضدنژادپرستی و افزایش فروش سلاح در آمریکا

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۰۹:۳۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۰۵۰۴
اعتراضات ضدنژادپرستی و افزایش فروش سلاح در آمریکا
فروش سلاح همزمان با اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا و تهدید دولت فدرال برای سرکوب آنها، به صورت بی‌سابقه‌ای در ایالات متحده افزایش یافته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه واشنگتن‌ تایمز، به دنبال اعتراضات سراسری در ایالات متحده به قتل "جرج فلوید" شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا و همچنین نگرانی‌ها از گسترش ویروس کرونا، فروشگاه‌های این کشور از افزایش تقاضای سلاح خبر می‌دهند.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی تحلیل و تجزیه وضعیت سلاح‌های کوچک، تقریبا بیش از ۱.۷ میلیون سلاح در ماه می (اردیبهشت /خرداد)  در آمریکا به فروش رفته که این میزان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر این گروه اعلام کرده که فروش سلاح گرم به صورت بی سابقه‌ای در آمریکا افزایش یافته است.

مالک یک فروشگاه سلاح در نیوجرسی نیز گفته که پس از روز یادبود فلوید، فروش سلاح دوباره در این شهر افزایش پیدا کرده است.  

جالب توجه این است که با توجه به فراگیرشدن اعتراضات در آمریکا، قیمت سهام برخی از شرکت‌های ساخت سلاح در آمریکا روز دوشنبه با افزایش مواجه شد.

مالک شرکت "هایت گانز" در شارلوت در ایالت کارولینای شمالی گفته که تقاضای سلاح پیشتر با شیوع کووید-۱۹ افزایش داشت و با شروع اعتراضات در آمریکا منجر به افزایش تقاضاها شد.

همزمان با تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای سکوب اعتراضات سراسری آمریکا، سه شنبه ده‌ها هزار نفر از مردم آمریکا با شروع هشتمین روز متوالی  اعتراضات ضدنژاد پرستی به خیابان‌ها آمدند.

نظر شما