رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا:

واکسن کرونا ایمنی طولانی مدت ایجاد نخواهد کرد

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۰۹:۳۹:۰۲
کد خبر: ۱۰۱۰۵۱۰
واکسن کرونا ایمنی طولانی مدت ایجاد نخواهد کرد
دکتر "آنتونی فائوچی" رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو گروه ویژه مقابله با کرونا در کاخ سفید در مصاحبه‌ای یادآور شد، چنانچه عملکرد ویروس کرونای جدید مانند سایر ویروس‌های خانواده کرونا باشد، واکسنی که احتمالا در آینده کشف خواهد شد ایمنی طولانی مدت ایجاد نمی‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شبکه خبری آمریکایی «سی ان بی‌سی نیوز» در مطلبی با عنوان «دکتر آنتونی فائوچی می‌گوید واکسن کرونا احتمالا ایمنی طولانی مدت ایجاد نمی‌کند» اعلام کرد: مشاور بهداشت کاخ سفید نگران طول مدت ایمنی است که واکسن احتمالی کرونا ایجاد خواهد کرد و ممکن است چنین واکسنی ایمنی طولانی مدت ایجاد نکند.  

فائوچی مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه با جاما (نشریه انجمن پزشکی آمریکا) تاکید کرد: اگر بیماری کووید-۱۹ مانند سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌های کرونا باشد، واکسن آن احتمالا ایمنی طولانی مدت ایجاد نمی‌کند.  

وی افزود: وقتی به تاریخچه خانواده ویروس‌های کرونا نگاه می‌اندازیم، در می‌یابیم که واکسن‌های موجود در نهایت مصونیت سه تا ۶ ماهه و در نهایت یک ساله ایجاد می‌کنند.  

براساس داده‌های جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، موسسه ملی بهداشت آمریکا در حال پیگیری سریع کار با شرکت «زیست فناوری مدرنا» است تا بتواند خیلی زود واکسنی برای بیماری کووید-۱۹ تولید کند که تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و جان دستکم ۳۸۱ هزار نفر را گرفته است.  

فائوچی تصریح کرده که این شرکت زیست فناوری انتظار دارد با شروع آزمایش مرحله سوم در ماه ژوئیه (تیرماه)، این واکسن را بر روی ۳۰ هزار نفر آزمایش کند و حال آنکه دستکم چهار مرحله آزمایش برای واکسن‌های احتمالی که این شرکت درگیر تولید آن‌ها است وجود دارد.  

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد تا آغاز سال ۲۰۲۱ صدها میلیون دوز از واکسن مورد نظر در دسترس باشد.  

اما این مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا دانشمندان قادر به یافتن واکسنی مؤثر خواهند بود یا خیر، گفت: او با احتیاط خوش بین است و هیچگاه تضمینی وجود ندارد.

وی هشدار داد که ماه‌ها و سال ‌ها زمان لازم است تا دانشمندان دریابند که آیا این واکسن جواب می‌دهد، یا خیر؟. 

در حالیکه مقامات و دانشمندان آمریکایی امیدوار هستند که واکسن کووید-۱۹ را دستکم تا نیمه نخست سال ۲۰۲۱ آماده کنند، این یک رکورد برای تولید واکسن محسوب می‌شود،  چراکه فرآیند تولید واکسن به طور معمول حدود یک دهه به طول می‌انجامد. به عنوان مثال سریعترین پیشرفت در تولید واکسن مربوط به واکسن اوریون (بیماری ویروسی که مشخصه ظاهری آن التهاب غدد بناگوشی است) بود که فرآیند ساخت آن بیش از ۴ سال به طول انجامید و در نهایت در سال ۱۹۶۷ مجوز لازم را دریافت کرد.  

با این حال، دانشمندان هنوز جنبه‌های اصلی ویروس کرونا را بطور کامل درک نکرده‌اند، از جمله چگونگی پاسخ سیستم ایمنی بدن هنگام نخستین مواجهه فرد با ویروس؛  به گفته آن‌ها، واکنش‌های گوناگون افراد می‌تواند تاثیربسزایی در فرآیند تولید واکسن داشته باشد، از جمله اینکه سرعت انتقال آن به عموم مردم چگونه است.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز