پزشکان بدون مرز :

کرونا به سرعت جان یمنی ها را می گیرد

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۱۲:۳۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۱۰۶۰۰
کرونا به سرعت جان یمنی ها را می گیرد
سازمان پزشکان بدون مرز شب گذشته اعلام کرد: مبتلایان به ویروس کرونا در شهر عدن واقع در جنوب یمن به سرعت جان خود را از دست می دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان مزبور به علت مرک و میر سریع بیماران کرونایی در جنوب یمن اشاره ای نکرد.

این سازمان توضیح داد: از مجموع ۲۷۹ فرد مبتلا بستری شده در مرکز معالجه بیماران کرونایی طی مدت ۳۰ آوریل ( ۱۱ اردیبهشت ) تا ۳۱ ماه می ( ۱۱ خرداد ) ۱۴۳ بیمار یعنی بیش از نیمی از بیماران جان خود را از دست دادند.

در همین رابطه « تییری دوراند » نماینده این سازمان و بنیانگذار مرکز معالجه بیماران کرونایی در شهر عدن یمن گفت: ما پذیرای تعداد بسیاری از بیماران کرونایی هستیم و حال عمومی شمار زیادی از آنان با سرعت زیاد رو به وخامت گذاشته و از دنیا می روند و فرصت کافی برای نجات جان آنان نمی یابیم .

دوراند افزود: مردم یمن از مرگ سریع بیماران شگفت زده هستند و این امر برای آنان قابل درک نیست.

سازمان پزشکان بدون مرز به طور مستمر از سال ۲۰۰۷ در یمن مشغول فعالیت است و مدیریت شماری از پروژه ها را برعهده دارد و از مراکز بهداشتی و پزشکی در ۱۳ استان کشور یمن حمایت و پشتیبانی می کند.

‎این سازمان همچنین از ماه مd گذشته مدیریت مرکز معالجه بیماران کرونایی در بیمارستان « الامل » شهر عدن در جنوب یمن را برعهده گرفته است.

یمن تا شب گذشته ۳۹۹ مبتلا به کرونا را به ثبت رسانده که از این میان ۸۷ نفر جان باختند و ۱۵ بیمار بهبود یافتند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نظر شما