بازگشایی کلیساهای مسکو از هفته آینده

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۱۳:۲۶:۴۹
کد خبر: ۱۰۱۰۶۳۱
بازگشایی کلیساهای مسکو از هفته آینده
پاتریارک کریل رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه دستور بازگشایی کلیساهای مسکو را از روز شنبه آینده داده است که به دلیل کرونا بیش از یک ماه بسته بودند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، براساس دستور وی، همه کلیساها در مسکو با رعایت تدابیر بهداشتی در رابطه با پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، باز خواهند شد ضمن اینکه برای هر بازدید کننده چهارمتر مربع فضای خالی درون کلیسا در نظر گرفته شده است.

کلیسای جامع مسیح منجی که در مقابل میدان سرخ قرار دارد و بیشتر گردشگران از آن بازدید می کنند نیز از دیروز باز شده است.

گفته شده که رهبر این کلیسا پس از هماهنگی با سرگئی سابیانین شهردار مسکو و آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه این کلیسا را بازکرده است.

در همین حال رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن نیز گفته است که نماز جمعه در مساجد چچن با رعایت تدابیر پیشگیرانه باتوجه به انتشار ویروس کرونا از سر گرفته می شود. 

نماز جمعه در جمهوری چچن بیش از یک ماه پیش بخاطر انتشار ویروس کرونا متوقف شد.

 قدیروف در کانال تلگرامی خود نوشت: پس از مشورت با مفتیان جمهوری چچن تصمیم گرفتیم نماز جمعه در مساجد این جمهوری دوباره اقامه شود، بدیهی است که این برنامه ها با رعایت دقیق و کامل تدابیر پیشگیرانه و احتیاطی برگزار خواهد شد.

از آغاز شیوع کرونا در روسیه ۴۲۳ هزار و ۷۴۱ نفر به این بیماری مبتلا شده، ۱۸۶ هزار نفر بهبود یافته و ۵ هزار و ۳۷ نفر هم جانباخته‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز