مقاله پوتین استارتی برای گفتگوها شد

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۸:۳۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۱۷۹۰۶
مقاله پوتین استارتی برای گفتگوها شد
مقاله ولادیمیر پوتین در باره جنگ جهانی دوم، در آمریکا بازتاب مورد توجه زیاد قرار گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بنابر گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن گفته که مقاله ولادیمیر پوتین در باره جنگ جهانی دوم، در آمریکا مورد توجه زیاد قرار گرفت.

به گفته سفیر روسیه در واشنگتن، سفارت این کشور به انتشار این مقاله و ارسال آن به وزارت خارجه آمریکا و سازمان های معتبر غیردولتی و سفارتخانه‌های تعدادی از کشورهای غربی و سفارتخانه های کشورهای مشترک المنافع مبادرت کرده است.

وی خاطرنشان کرده، «هم صحبتان من اهمیت گفتگوی جدی درباره خاطرات تاریخی را مورد تأیید قرار داده و متذکر شدند که این امر بر روابط سیاسی و امنیتی تأثیرگذار است. این مقاله استارتی برای آغاز گفت وگوها شد».

کارشناسان در باره این مقاله گفته اند، باید « نقطه پایانی در این باره که چه کسی جنگ را شروع کرد و چه کسی در آن پیروز شد، گذاشته شود».

چندی پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مقاله‌ای درباره جنگ جهانی دوم برای نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» نوشت. عنوان این مقاله «درس‌های واقعی 75-مین سالگرد جنگ جهانی دوم» است.

رئیس جمهور روسیه با ارزیابی جنگ جهانی دوم خاطرنشان کرده که سیاستمداران اروپایی و به ویژه رهبران لهستانی سعی می‌کنند « واقعیت توطئه مونیخ» را «زیر فرش پنهان کنند».

 

نظر شما