ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کرد

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۸:۴۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۱۷۹۲۶
ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کرد
جنگنده‌های ترکیه شنبه شب روستای مرزی بیرسیفی در استان دهوک واقع در شمال عراق را بمباران کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شبکه خبری روسیه الیوم روز یکشنبه به نقل از خبرنگار خود در بغداد گزارش داد که آنکارا در ادامه حملات نظامی خود علیه شبه نظامیان " پ ک ک " در منطقه این روستای عراقی هم مرز با ترکیه را هدف قرار داد.

وزارت دفاع ترکیه اواخر سه شنبه از آغاز عملیات نظامی "پنجه - ببر" در منطقه هفتانین در شمال عراق خبر داد.

این وزارتخانه در توئیتر از ورود یگان‌های کماندو ترکیه در منطقه هفتانین خبر داد و افزود: یگان‌های کماندو به منظور خنثی کردن " پ. ک. ک " و سایر عناصر تروریستی که امنیت مردم و مرزهای ما را تهدید می‌کند امروز (سه شنبه) وارد منطقه هفتاتین شده‌اند. "

خاطرنشان می‌شود که سه‌شنبه گذشته وزارت امور خارجه عراق با احضار سفیر ترکیه در بغداد و تسلیم یادداشت اعتراضی به وی نسبت به بمباران مناطقی از شمال عراق توسط ترکیه مراتب اعتراض خود را اعلام کرد.

در این اعتراض نامه دولت عراق ضمن محکوم کردن اقدام ترکیه، آن را نقض حرمت و حاکمیت زمینی و هوایی عراق و بر خلاف قراردادهای بین‌المللی، قوانین حقوق بین‌الملل، روابط دوستی، اصول همسایگی و احترام متقابل دانسته است.

ترکیه از دوشنبه هفته گذشته دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق آغاز کرده است.

 

نظر شما