یک مقام فلسطینی مطرح کرد؛

محمود عباس تحت فشار شدید برای تماس با آمریکا

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۲۱:۰۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۱۸۳۶۸
محمود عباس تحت فشار شدید برای تماس با آمریکا
معاون نخست وزیر و وزیر اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان برای از سرگیری تماس با آمریکایی ها تحت فشارهای شدید قرار دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری  فلسطینی سما، نبیل ابوردینه روز یکشنبه افزود: تصمیمی ملی در سطوح مختلف کمیته اجرایی و کمیته مرکزی فتح و رهبری فلسطین اتخاذ شده است که بر اساس آن الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی امری مردود بوده  و این مساله موضعی اصولی به شمار می رود.

وی گفت: ۱۰ روز آینده،  سرنوشت ساز و مهم است. ما مطمئن نیستیم که اسرائیل و آمریکا کوتاه خواهند آمد، بر این اساس تصمیم گرفتیم که الحاق کرانه باختری امری مردود تلقی شود و  از این رو گام های آینده مبتنی بر اتفاقاتی است که طی ۱۰ روز آینده رخ خواهد داد.

مقام فلسطینی فاش کرد که فشارهای شدیدی بر محمود عباس برای از سرگیری تماس با آمریکایی ها وارد می شود، اما موضع ما روشن است و آن اینکه اگر دونالد  ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفته است قدس روی میز مذاکره نیست، عباس نیز پاسخ داده که ترامپ روی میز مذاکره قرار ندارد.

ابوردینه گفت: ما با آمریکایی ها به تنهایی دیدار نخواهیم کرد و هیچ جایگزینی برای تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۸ از جمله قدس وجود نخواهد داشت و گام های آینده ما نیز با این موضع و با قانون بین الملل هماهنگ است.

رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که قصد دارد شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری و منطقه راهبری غور اردن را به اسرائیل ضمیمه کند.

این اقدام که واکنش های زیادی را در جامعه بین الملل برانگیخته است، مبتنی بر طرح دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکاست که در تاریخ دوم ژانویه آن را اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز