بارزانی:

حل و فصل مشکلات اقلیم کردستان و بغداد امکان پذیر است

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۲۱:۳۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۸۳۷۷
حل و فصل مشکلات اقلیم کردستان و بغداد امکان پذیر است
نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق در پی دیدار و گفت وگو با مسوولان بلندپایه عراقی، حل و فصل مشکلات اقلیم کردستان و بغداد را امکان پذیر دانست و اعلام کرد: زمان دستیابی به یک درک مشترک و سرنوشت ساز برای تمامی موضوع ها فرا رسیده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ریاست اقلیم کردستان روز یکشنبه در بیانیه ای خاطر نشان کرد که نیچروان بارزانی در این دیدار گفت که سرنوشت همه ما یکی است و مشکلات عراق و اقلیم کردستان نیز مشکل همه عراقی به شمار می رود.

بارزانی تاکید کرد: پس از سال ها تجربه تلخ اختلافات و مشکلات میان دو طرف، نباید به گذشته برگردیم بلکه زمان آن است که به یک درک مشترک برسیم و مشکلات را به طور نهایی و از طریق یک توافق همه جانبه و مرضی الطرفین و تامین کننده امنیت، ثبات، عدالت، پیشرفت و آینده عراق، حل و فصل کنیم.  

وی اوضاع و چالش های کنونی را سخت توصیف کرد و در عین حال گفت: می توان بحران ها را به فرصت،  همکاری و کار مشترک برای مقابله با  سختی ها و بحران های کنونی در کشور تبدیل کرد و این مسئولیتی مشترک برای همه است.

رییس اقلیم کردستان عراق افزود: ادامه مشکلات به نفع هیچ طرفی نیست و ما می توانیم با یکدیگر از طریق همکاری به یک درک مشترک برای شیوه اداره بهتر کشور و برای ارایه خدمات به شهروندان دست یابیم.

نظر شما