پیش‌نویس اولیه سیاست‌های ورزش کشور تدوین می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۲:۴۳:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۸۶۵۶
پیش‌نویس اولیه سیاست‌های ورزش کشور تدوین می‌شود
کارگروه ورزش در کمیته فرهنگی و سبک زندگی در کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت، فعالیت خود را آغاز کرد و در ماه‌های آینده «پیش‌نویس اولیه سیاست‌های ورزش کشور» تدوین خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اولین نشست کارگروه ورزش دبیرخانه مجمع روز دوشنبه به ریاست «حسین مظفر» رییس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی و با حضور معاونین و مشاورین وزارتخانه ورزش و جوانان، معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، دبیرکل کمیته المپیک، مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم و سرپرست فدراسیون ملی ورزش، رییس مرکز تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی و به میزبانی کمیته فرهنگی و سبک زندگی این کمیسیون در تاریخ ۲۷خرداد برگزار شد.

در اولین نشست کارگروه ورزش، رییس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی ضمن قدردانی از حضور اعضا، با گذری بر آخرین اقدامات مجمع در حوزه سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای سیاست‌ها، بر اهمیت تدوین سیاست‌های ورزش کشور تاکید کرد.

مظفر، تهیه سیاست‌های ورزش را منوط به بررسی دقیق اسناد فرادستی و همچنین شناخت وضعیت موجود کشور دانسته و مشارکت نهادی‌های مربوطه و نخبگان را فرصتی مهم برای علاقه‌مندان در امر ورزش دانستند چرا که سیاست‌های کلی، مبنای تدوین قوانین در کشور است.

در ادامه این نشست، اعضای کارگروه به ارائه نقطه نظرات خود از جمله لزوم یکپارچگی در امر سیاستگذاری در ورزش، استفاده از ظرفیت ورزش بعنوان میثاق ملی، توجه به پیشگیری ورزش از بروز ناهنجاری‌ها در جامعه، توانمندی ورزشکاران زن جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل، توانمندی معلولین در افتخارآفرینی ملی و... پرداختند.

نظر شما