تیراندازی به بیش از ۱۰۰ نفر در شیکاگو طی ۳ روز/ ۱۴ نفر کشته شدند

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۲۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۹۱۵
تیراندازی به بیش از ۱۰۰ نفر در شیکاگو طی ۳ روز/ ۱۴ نفر کشته شدند
شهر شیکاگو طی ۳ روز گذشته صحنه شدیدترین خشونت‌های مسلحانه در آمریکا بوده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، یک رسانه آمریکایی گزارش داده «شیکاگو» در ایالت «ایلینوی» آمریکا طی ۳ روز گذشته بالاترین آمار خشونت با اسلحه در سال جاری میلادی را تجربه کرده است.

پایگاه «شیکاگوسان‌تایمز»گزارش داده از شب جمعه تا صبح دوشنبه به ۱۰۴ نفر در سراسر این شهر شلیک شده است. ۱۴ نفر از این افراد کشته شده‌اند.

این آمار از لحاظ تعداد کسانی که هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند رکورد جدیدی در سال جاری محسوب می‌شود؛ با این حال، شمار جان‌باختگان در این تیراندازی‌ها هنوز به آخر هفته ماه مه نمی‌رسد. در تیراندازی‌های آخر هفته در ماه مه به ۸۵ نفر تیراندازی شد که بر اثر آن ۲۴ نفر کشته شدند.

خشونت‌های مسلحانه در آمریکا پدیده‌ای جدا از «تیراندازی‌های کور» (تیراندازی یک فرد به سمت جمعیت) در این کشور است که وقوع آنها بحث‌های مهمی درباره لزوم تجدیدنظر در قوانین حمل سلاح در آمریکا را بر سر زبان‌ها می‌اندازد.

با آنکه تیراندازی‌های کور در آمریکا به طور گسترده در رسانه‌ها پوشش داده می‌شوند، خشونت‌های مسلحانه در شیکاگو مورد توجه واقع نمی‌شوند.

شیکاگو یکی از خشن‌ترین و جرم‌خیزترین شهرهای آمریکا محسوب می‌شود. پژوهشگران هنوز نتوانسته‌اند این پدیده را تبیین کنند. در مقاله‌ای که سال ۲۰۱۷ در اندیشکده آتلانتیک ارائه شده آمده که پژوهشگران و تحلیلگران هنوز به اجماع بر سر دلایل این موضوع نرسیده‌اند.

نظر شما