وزیر کشور:

گاهی توهین به یک قوم منجر به بروز مشکل می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۰:۵۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۱۹۰۵۷
گاهی توهین به یک قوم منجر به بروز مشکل می‌شود
وزیر کشور گفت: گاهی به خاطر یک بی احتیاطی توهینی به یک قوم شده و منجر به بروز مشکلات می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور، در  صحن علنی  مجلس در خصوص مسائل داخلی و امنیتی کشور گفت: در شرایط کنونی وحدت و انسجام اهمیت بالایی دارد. وزارت کشور به عنوان نهادی که بر فعالیت‌های سیاسی نظارت داشته و تحولات را رصد می‌کند باید به این موضوع توجه داشته باشد. انتخابات یک جریان سیاسی مهم برای کشور است  چرا که هر انتخابات بستری برای انجام وحدت ملی است. قومیت‌ها و مذاهب مختلفی در کشور داریم و هر تدبیر غلطی، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند چرا که در برخی موارد به دلیل انجام کار اشتباه و بیان یک مطلب تشبیه و مطالب غلط، جریان مخربی به وجود می آید و وزارت کشور در این حوزه می‌کوشد تا وحدت را، حفط کند. اگر تحریم، تهدید و عملیات روانی علیه کشور شکل می‌گیرد به این علت است که دشمن می‌خواهد، سیاست اصلی و دراز مدت خود که ایجاد نارضایتی اجتماعی و اختلافات درونی را پیش ببرد چرا که آنها، با تجربه 40 ساله خود می‌دانند که نمی‌توانند با هیچ ابزاری موفق شوند.

او افز.د: مسئول امنیت داخلی، وزارت کشور است و با ساز و کارهای تعبیه شده مانند قوانین و مقررات امنیت داخلی را تأمین می‌کند. شورای امنیت کشور همه اعضای آن از دستگاه‌های مختلف امنیتی و نظامی هستند. طبق قانون یک نماینده از مجلس یعنی کمیسیون شوراها  عضو شورای امنیت کشور است اما من همیشه از رئیس کمیسیون امنیت ملی برای حضور در جلسات دعوت می‌کنم زیرا باعث تقویت همکاری می‌شود. در شرایط کنونی بالاترین و مهم‌ترین مسئله که ارزش افزوده واقعی بالا دارد و مردم آن را لمس و با تجربه آن را دریافت می‌کنند، مسئله امنیت داخلی کشور است. در اطراف کشورهایی داریم که انواع گروه‌های تروریستی و خراب کار در آنجا وجود دارند که به دنبال این هستند که از طریق مرزها با ایران نسبت به ورود نیروهای معترض و معاند، با سلاح و مواد منفجره اقدام و امنیت ایران را دچار خدشه کنند ولی با تدبیر نیروهای نظامی و امنیتی، تاکنون در برقرای امنیت بسیار موفق بوده‌ایم.

وزیر کشور اظهار کرد: باید با امید و اطمینان، سرمایه اجتماعی تقویت شود و نسبت به رفع آسیب های اجتماعی اقدام کنیم. باید نسبت به تغییر ساختار بودجه‌ریزی اقداماتی انجام شود. ما مجموعه ای از  نظامات در کشور مثل نظام بودجه ریزی، برنامه ریزی مالیاتی و بانکی داریم و در همه کشورها هم حکومت تابع این نظامات است که مثل یک منظومه عمل می‌کند.

او با اشاره به برگزاری جلسات با موضوع آسیب های اجتماعی بیان کرد: در جلسات با موضوع آسیب های اجتماعی که توسط رهبری برگزار می‌شود ساز و کارهای بودجه و اختیارات را تعیین کردند و سازمان امور اجتماعی هم ایجاد شد و ما گام‌هایی را در این زمینه برداشتیم که البته هنوز عقب هستیم. امیدواریم مجلس نشانه گذاری دقیقی در این باره داشته باشد. ما نظارت بر فعالیت‌های سیاسی را بر عهده داریم که عمدتا در بستر آرا مردم، فرهنگ و شرایط سیاسی تحقق می‌یابد. برای ما مهم است که هر انتخابات را به بستری برای تقویت انسجام و وحدت ملی تبدیل کنیم تا به شکاف و انشقاق در حوزه سیاسی نینجامد. ما از نظر جغرافیای سیاسی با گوناگونی و تنوع مواجهیم بی احتیاطی و نگاه منسجم نداشتن به موضوعات بروز مشکل در کشور می‌کند. گاهی به خاطر یک بی احتیاطی توهینی به یک قوم شده و منجر به بروز مشکلات می‌شود. وزارت کشور باید به گونه‌ای عمل کند که وحدت و انسجام ملی داشته باشیم. 

وزیر کشور گفت: فعالیت وزارت کشور همه جغرافیای کشور را در برمی‌گیرد. استان‌های ما در سراسر کشور و استانداران به عنوان مدیران بین بخشی و فراقوه‌ای باید با هماهنگی مصوبات قوانین و تصویبات را اجرایی کنند. حضور وزارت کشور در اقصی نقاط کشور با ساختار بزرگ و متنوعی مواجه است. ما 31 استاندار، 127 معاون استان داریم. 470 مدیر کل در سطوح استان ها، 446 فرماندار، 1104 بخشدار، 1318 شهردار و 3780 نفر بهیار داریم. وزارت کشور در 7 سال گذشته با وحدت کارها را پیش برده است. اگر هماهنگی نباشد دچار مشکل می‌شویم سیاست ما این بوده که از ابتدا با هماهنگی کار کنیم و خلاف آن هم، عمل نکردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز