عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان:

اصولگرایان به جای فرافکنی علیه اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰، به دنبال کارآمدی خودشان باشند

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۰۵:۵۵:۲۱
کد خبر: ۱۰۱۹۳۴۵
اصولگرایان به جای فرافکنی علیه اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰، به دنبال کارآمدی خودشان باشند
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: اصولگرایان در مدت باقی‌مانده تا انتخابات 1400 به جای توسل به فرافکنی‌های بی حاصل، به دنبال افزایش کارآمدی و اثربخشی خودشان باشند.

«حسن رسولی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌ طلبان، درباره طرح گزاره‌هایی از سوی برخی رسانه‌های اصولگرا مبنی بر این که اصلاح طلبان به دنبال فتنه در سال 1400 هستند، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: جریان اصولگرا به ویژه بخش تندروی این جریان که در یک انتخابات بی‌رقیب و کم رونق به لحاظ نرخ مشارکت توانسته کرسی‌های مجلس شورای اسلامی را تصاحب کند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در صدد آن است که با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌هایی که صورت می‌دهد، پیروزی بعدی را نیز برای خود رقم بزند.

او افزود: آنچه که به عنوان یک گزاره تحت عنوان فتنه اصلاح طلبان در 1400 در رسانه‌های اصولگرا به آن اشاره شده که البته بی سابقه در ادبیات آن جریان با اصلاح طلبان نیست و در گذشته هم تکرار آن را شنیدیم، به نظر من یک رویکرد تاکتیکی برای فراهم‌سازی زمینه رقابت حذفی با جریان اصلاحات است. اصلاح طلبان چه از طریق نهادهای انتخابی در قدرتِ رسمی حضور داشته باشند و چه تحت شرایطی مثل امروزِ مجلس، سهمی نداشته باشند یا سهم اندکی در اداره امور کشور داشته باشند به عنوان یک جریان اصیل انقلابی، پای اعتقادات خودشان با رویکرد انتقادی ِخیرخواهانه ایستاده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: به عنوان یک فرد اصلاح‌طلب بر این باورم که طرح این گونه گزاره‌ها تأثیری در مواضع و رفتارهای جریان اصلاح طلب نخواهد داشت و به کسانی که چنین گزاره‌ای را مطرح می کنند، توصیه می‌کنم در مدت باقی‌مانده تا انتخابات مجلس به جای توسل به این گونه فرافکنی‌های بی حاصل به دنبال افزایش کارآمدی و اثربخشی خودشان، باشند.

حسن رسولی به بررسی وضعیت معیشت مردم در دوران مجلس یک دست اصولگرا اشاره کرد و گفت: به طور مشخص اصولگرایان مجلس برای پیروزی در انتخابات آینده به مردم گزارش بدهند که از روزی که وارد مجلس شدند نرخ ارز چقدر بود و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که تقریبا 1 سال اول حضورشان در مجلس، سپری می‌شود ارز به عنوان یک شاخص چه نرخی خواهد داشت؟ نرخ تشکیل سرمایه چه بوده و چه خواهد شد؟ رشد تولید ناخالص داخلی تحت تأثیر اقدامات و مواضع مجلس جوان و مومن و انقلابی، چه سیر صعودی و نزولی را خواهد داشت؟ روابط خارجی کشور چه حدی از بهسازی و بهبودی را به خود خواهد دید؟ وضعیت معیشت مردم، درآمد مردم، شاخص فقر، نابرابری و بیکاری چه خواهد شد؟

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اضافه کرد: من فکر می‌کنم اگر به این گونه موضوعات اساسی مبتلابه جامعه، راه‌یافتگان به مجلس جدید و کارنامه مجاب‌کننده‌ای ارائه کنند در آن صورت اکثریت مردم به سمت آنان گرایش پیدا خواهند کرد و نیاز به این گونه رفتارهای حساب نشده نخواهند داشت. 2/5

نظر شما