تهدید تحقیرآلود سعودی ها

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۱:۰۷:۱۰
کد خبر: ۱۰۱۹۴۷۳
تهدید تحقیرآلود سعودی ها
انصارالله یمن در تهدیدی که ادعای نظامی سعودیها را تحقیر می کرد اعلام کرد حملات آینده علیه مواضع عراق دردناکتر خواهد بود.

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن، سه‌شنبه شب در گفت‌ وگو با شبکه خبری المیادین لبنان درباره حملات موشکی و پهپادی نیروهای این کشور به خاک عربستان، گفت: حملات آینده دردناکتر خواهد و اماکن حساس‌تری را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش المیادین، البخیتی با تأکید بر اینکه همه موشک‌ها و پهپادهای نیروهای یمنی به اهدافشان رسیده و هیچ یک از آن‌ها رهگیری و منهدم نشده است، گفت: عملیات «تعادل بازدارندگی» در چارچوب حق دفاع از خود انجام شد.

وی افزود: عملیات تعادل بازدارندگی ۴ نشان داد که یمن می‌تواند عمق [خاک] سعودی را هدف قرار دهد.

این عضو انصارالله همچنین گفت: همه گزینه‌ها را در اختیار داریم و عربستان سعودی حجم قدرت ما را دریافته است و این پیغام رسید.

البخیتی با بیان اینکه هدف از عملیات تعادل بازدارندگی، تنها رساندن پیام به عربستان سعودی بوده، گفت: زبان سعودی نسبت به یمن تغییر کرده است و این تغییر در مواضع امارات بیشتر است.

وی تأکید کرد: عملیات نظامی عربستان سعودی و امارات متحده عربی را مجبور به تغییر مواضعشان کرده و موازنه قدرت به نفع یمن تغییر کرده است.  

عضو شورای سیاسی انصارالله گفت: بر خلاف یمن، این عربستان و امارات هستند که ممکن است در این جنگ چیزهای زیادی را از دست بدهند.

البخیتی افزود: محاسبات سران سعودی همواره اشتباه است و آن‌ها پس از شکست نظامی با جلوگیری از ورود سوخت، مردم یمن را مجازات می‌کنند.

وی در پایان گفت: تداوم جنگ به نفع راهبرد آمریکایی است و آن زمانی که نظام سعودی و اماراتی تهدید شوند، پایان می‌یابد.

نیروهای مسلح یمن چهارمین عملیات «مقابله به مثل» که از آن با عنوان «تعادل بازدارندگی» یاد می‌کند را در خاک عربستان انجام داد و بر پایه آن، ریاض پایتخت این کشور با تعدادی موشک بالستیک و پهپاد مورد حمله قرار گرفت.

در حالی که مقامات عربستان مدعی شدند که پدافند هوایی این کشور سه فروند موشک و هشت پهپاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را رهگیری و منهدم کرده‌اند، برخی فعالان عربستانی در شبکه‌های اجتماعی با اشتراک فیلم‌هایی از شنیدن صدای چندین انفجار شدید در شمال ریاض پایتخت عربستان خبر دادند.

بسیاری از کابران شبکه‌های اجتماعی پیش‌بینی می‌کنند که در جریان این حملات موشکی، خسارت‌های سنگینی به عربستان وارد شده باشد. 

نظر شما